סוכל ניסיון הברחה של 100 אלף יחידות מזויפות של משחת שיניים קולגייט

היבואן חשוד בהגשת מסמכי יבוא כוזבים לרשויות המכס ובניסיון להבריח משחת שיניים בשווי של 1.5 מיליון שקל. המשחות המזויפות מכילות חומרים כימיים מסוכנים


00:00 ,05.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היבואן חשוד בהגשת מסמכי יבוא כוזבים לרשויות המכס ובניסיון להבריח משחת שיניים בשווי של 1.5 מיליון שקל. המשחות המזויפות מכילות חומרים כימיים מסוכנים
 
בית משפט השלום בתל אביב שחרר אתמול תחת מגבלות את משה כהן מבת ים, בעלים ומנהל חברת קוסמוליין, העוסקת ביבוא ושיווק מוצרי קוסמטיקה, בשל חשד של הברחת כ-100 אלף יחידות של משחת שיניים, החשודות כמזויפות, והנושאות את שם המותג Colgate.
 
ברשות המסים בישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, מתנהלת בימים אלה חקירה מסובכת ומסועפת בחשד להגשת מסמכי יבוא כוזבים לרשויות המכס, על מנת להבריח לארץ כ-100 אלף יחידות של משחת שיניים, שמקורן בסין, החשודות כמזויפות. 
 
כפי שפורסם על ידי רשות המכס, חברת קוסמוליין הגישה למכס מצהר על יבוא מכולה המכילה מברשות שיניים וצעצועים. בבדיקה פיזית נתגלו במכולה 100 אלף יחידות של משחות שיניים הנושאות את שם המותג Colgate, שערכן נאמד ב-1.5 מיליון שקל, ואשר כלל לא הוצהרו למכס.
 
על פי החשד, היבוא נעשה תוך הפרת זכויות בסימן מסחרי רשום - "טובין מפרים" וללא היתר ממשרד הבריאות.
 
שימוש במוצרים האמורים מסכן את בריאות הציבור בשל הרכבים כימיים מסוכנים וחומרים הנושאים זיהום.
 
יש לציין כי לפני כשלושה חודשים נתפס על ידי המכס יבוא קודם מאותו מקור. בבדיקות מעבדה שנערכו אז נתגלה כי משחות השיניים הכילו Chyseomonas Luteola- בקטריה המייצרת זיהומים שונים ומהווה סכנה מוחשית לשלום הציבור.