שר החוץ שלום יסכם את תכנית הפעולה המשותפת עם האיחוד האירופי במסגרת "מדיניות השכנות האירופית"

סגן ראש הממשלה ושר החוץ סילבן שלום, יצא אתמול (13.12) לבריסל על מנת להשתתף בדיוני מועצת האסוציאציה בין ישראל והאיחוד האירופי. מועצת האסוציאציה היא המסגרת הפורמאלית הבכירה לניהול מערכת היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן ראש הממשלה ושר החוץ סילבן שלום, יצא אתמול (13.12) לבריסל על מנת להשתתף בדיוני מועצת האסוציאציה בין ישראל והאיחוד האירופי. מועצת האסוציאציה היא המסגרת הפורמאלית הבכירה לניהול מערכת היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי.
 
במהלך המועצה יסכם שר החוץ שלום עם עמיתיו האירופיים -בראשות הנשיאות ההולנדית - שר החוץ ברנרט בוט (Bernart Bot), הממונה על יחסי החוץ חבייר סולאנה (Javier Solana) והנציבה ליחסי חוץ בניטה פררו-ואלדנר (Benita Ferrero Waldner) –את תכנית הפעולה המשותפת לישראל ולאיחוד האירופי במסגרת "מדיניות השכנות האירופית (European Neighbourhood Policy)". תכנית זו מהווה שדרוג משמעותי של יחסי ישראל עם האיחוד האירופי ותאפשר נגישות גדולה יותר של חברות ישראליות לשוקי אירופה. כמו כן, יתאפשר שיתוף פעולה הדוק יותר עם האיחוד האירופי במאבק נגד הטרור והאנטישמיות.
 
במוקד דיוני המפגש, מלבד הסוגיות הבילטראליות, תעמוד קריאת ישראל לאיחוד האירופאי לצרף את ארגון החיזבאללה לרשימת הטרור האירופאית. השר שלום יציג בפני שרי החוץ של האיחוד נתונים ומידע אודות מעורבות החיזבאללה בקידום טרור פלשתיני נגד ישראל ובניסיון לפגוע במאמצים הנוכחיים להביא לרגיעה ובטחון.
 
במהלך הביקור בבריסל, יקיים השר גם מפגשים בילטראליים עם ראש ממשלת בלגיה גיא ורהופשטאדט (Guy Verhofstadt) ושר החוץ קרל דה-חוחט (Karel De Jucht).
כמו כן, ייפגש השר עם מזכ"ל נאט"ו יאפ דה-הופ סחפר (Jaap De Hoop Scheffer). במהלך השיחה יידונו דרכים לקידום יחסי ישראל-נאט"ו, בדגש על שיתוף פעולה במאבק בטרור ומניעת פרוליפרציה של נשק להשמדה המונית. בשולי המועצה, צפוי שר החוץ לקיים גם פגישותבילטראליות עם שרי החוץ של הונגריה, יוון, לוכסמבורג והולנד.