שר התמ"ת פתח את יום החדשנות ישראל-גרמניה

השר בנימין בן אליעזר פתח את הכינוס בברלין יחד עם שר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני, ריינר ברודלה, ומנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי. מאות אנשי עסקים ואקדמיה משתי המדינות הוזמנו לאירוע


00:00 ,06.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בנימין בן אליעזר פתח את הכינוס בברלין יחד עם שר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני, ריינר ברודלה, ומנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי. מאות אנשי עסקים ואקדמיה משתי המדינות הוזמנו לאירוע
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, פתח הבוקר את יום החדשנות ישראל-גרמניה, יחד עם שר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני, ריינר ברודלה, ומנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי. היום נערך בהשתתפות מאות אנשי עסקים ואקדמיה משתי המדינות, ובהמשך ייערכו פאנלים בנושא ניו מדיה, קלינטק ומדעים החיים.
 
בפתיחת הדברים שלח השר בן אליעזר תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן בשריפה בכרמל והודה למדינות שסייעו לישראל במאמצי הכיבוי. "החלטתי, בעצה אחת עם מקבילי הגרמני, שלא לבטל את יום החדשנות בשל חשיבותו הרבה והכנות של שנה שלמה לקראתו. עם זאת, הוחלט כי האירועים החברתיים והחגיגיים שהיו אמורים להתקיים לצידו של יום החדשנות יבוטלו" מסר השר בן אליעזר.
 
השר הוסיף כי, "לפני כ-10 חודשים, השר ברואדרלה ואני החלטנו לקיים את יום החדשנות הגרמני-ישראלי. ברצוני לנצל הזדמנות זו כדי להודות לך, אדוני השר, ולצוות שלך, והן לצוותו של שר התעשייה, המסחר והתעסוקה הישראלי ולשגריר ישראל בגרמניה, שכולם עבדו קשה מאוד כדי לקיים יום זה. כמו כן, ברצוני להודות לארגונים גרמניים וישראליים כמו ההתאחדויות הגרמניות ולשכת המסחר הבילטרלית, שמיוצגת היום על-ידי נשיאה, מר פדרמן, למכון היצוא הישראלי ולמרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, שהצטרפו ותמכו במאמצים אלה.
 
"אני מאמין שכנס בהשתתפות חברות וחוקרים מגרמניה ומישראל, שהגיעו כדי לדון בחדשנות, הוא צעד גדול בקידום העסקים ושיתוף הפעולה. הן גרמניה והן ישראל הן מדינות הנהנות מכוח עבודה מיומן ובעל ידע.


כמו כן, שתי המדינות משקיעות הרבה מאוד במחקר ופיתוח. אף על פי שכפי שציינתי, כסף אינו המשאב החשוב ביותר בחדשנות, ישראל עדיין גאה להיות המדינה הראשונה בעולם בשיעור ההשקעות במחקר ופיתוח. אני מקווה שלאחר שתשמעו חלק מהסיפורים על החדשנות בישראל, כולכם תחשיבו את ישראל לאחד המקורות המובילים לפריצה הבאה של חברותיכם".
 
שר התמ"ת ציין כי, "חברות גלובליות גרמניות כגון Siemens או Software AG רכשו מספר חברות בישראל ומפעילות בה מרכזי מחקר ופיתוח. חברת SAS מעסיקה מאות חוקרים במרכז המחקר והפיתוח שלה. חברת Merckמשתפת פעולה עם התעשייה והאקדמיה הישראליות, וחברת B.Braunוחברות אחרות הצליחו לזהות את היתרונות ואת הערך המוסף שקיימים עבורם בישראל. וכמובן שישנן דוגמאות רבות לשיתופי פעולה בין יזמים קטנים ובינוניים שאינם זוכים לכותרות בעיתונים.
 
"בקרוב נזכה לעונג לשמוע מ-Deutsche Telekom, המפעילה מעבדה של מרכז ופיתוח באוניברסיטת בן-גוריון הישראלית. Deutsche Telekom הייתה גם אחת החלוצות בעניין זה, והיא אירחה בשנת 2007 את יום החדשנות הראשון שלה, ששם לו למטרה לחשוף לעובדיו רעיונות חיצוניים ופתרונות מישראל. מאז קיימנו מספר אירועים מוצלחים דומים עם מספר גדול של חברות מגרמניה וממדינות אחרות. בהמשך לאירוע של היום, זה יכול להיות מישהו מכם שירצה לארח את האירוע הבא.
 
השר בן אליעזר הדגיש כי, גרמניה היא השותף הכלכלי החשוב ביותר של ישראל באירופה, והשלישי בחשיבותו בעולם. הדומיננטיות והיוקרה של חברות גרמניות ידועות היטב. כמו כן, הוסיף כי, מדינת ישראל מאמינה  שהפוטנציאל הוא גדול הרבה יותר ושני הצדדים יכולים להרוויח הרבה יותר.
 
" אני שמח להכריז שהחלטתי להרחיב את לשכת המסחר שלנו בגרמניה. עתה לשכה זו היא לשכת המסחר הגדולה ביותר שלנו בעולם. הצוות המקומי יותר משמח לסייע לכם לזהות שותפים טכנולוגיים בישראל ואף לארגן ביקורים שיותאמו במיוחד לצורכיכם האישיים, ללא תשלום" אמר שר התמ"ת.