בורסת היהלומים תנפיק מטבע דיגיטלי בשם ״קראט״

מדובר במטבע דיגיטלי ייחודי שיגובה ברכישות של יהלומים בשוק הישראלי בדומה לגיבוי בזהב שהתקיים בעבר. המסחר במטבע הדיגיטלי יתבצע על בסיס מדד חדש שיתבסס על פעילות שוק היהלומים


14:17 ,30.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בורסת היהלומים הישראלית ברמת גן וחברת ההייטק CARATS.IO ישיקו בשבוע הבא פרוייקט להנפקת המטבע הדיגיטלי CDC (Carats.io Diamond Currency) שפיתחו בורסת היהלומים ו-CARATS.IO. מדובר במטבע דיגיטלי ייחודי שיגובה ברכישות של יהלומים בשוק הישראלי בדומה לגיבוי בזהב שהתקיים בעבר למטבעות רגילים.

 

המסחר במטבע הדיגיטלי ״קראט״ יתבצע על בסיס מדד חדש שיתבסס על פעילות שוק היהלומים ברמת גן. נתוני מדד המסחר ביהלומים יופיע על טיקר שיוצג על לדים ענקיים באולם המסחר בבורסה ליהלומים ברמת גן, ויתפרסם באופן יומיומי בדומה למדדי המסחר השונים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

 

הנפקת המטבע הדיגיטלי היא חלק ממהפכה שאנו מחוללים בימים אלה ממש בענף היהלומים, שהופך לענף טכנולוגי המבוסס על חדשנות, יצירתיות ויזמות והופך את ישראל למרכז הטכנולוגי העולמי של הענף״, אמר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש. ״הנפקת המטבע הדיגיטלי מתבצעת במקביל למהלכים נוספים של המהפכה הטכנולוגית בבורסה, ביניהם פתיחת המרכז לחדשנות בענף היהלומים והחנות הווירטואלית ליהלומים. זהו הפתרון שלנו לתחרות הגוברת ולקשיים בענף״.

 

טקס הנפקת המטבע והשקת המדד יתקיים במסגרת כנס היהלומים הבינלאומי השנתי של ענף היהלומים, במעמד שר הכלכלה, אלי כהן, נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, ונציגים בכירים של צמרת ענף היהלומים העולמי.