הושקו מסלולי לימוד חדשים בפקולטה להנדסה בטכניון

בין המסלולים החדשים לימוד לתחבורה, בטיחות בדרכים ותשתיות לאומיות. זאת לאור הצפי כי מדינת ישראל זקוקה לאלפי מהנדסי תשתית בעשור הקרוב


00:00 ,26.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בין המסלולים החדשים לימוד לתחבורה, בטיחות בדרכים ותשתיות לאומיות. זאת לאור הצפי כי מדינת ישראל זקוקה לאלפי מהנדסי תשתית בעשור הקרוב
 
הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון השיקה היום את מסלולי הלימוד לתחבורה, בטיחות בדרכים ותשתיות לאומיות. דיקן הפקולטה, פרופ' ארנון בנטור: החברה הלאומית לדרכים הנה ראש חץ לפיתוח טכנולוגי בתחומי התחבורה והתשתית
 
הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון השיקה היום את מסלולי הלימוד החדשים לתחבורה, בטיחות בדרכים ותשתיות לאומיות במעמד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, נשיא הטכניון פרופ' יצחק אפלויג וראשי ענף התחבורה בארץ. באירוע נכחו מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר ואישי ציבור, בהם מייסד עמותת "אור ירוק" אבי נאור, אשר יזמה הקמת מסלול להתמחות ייעודית לבטיחות בדרכים בתואר שני.
 
"אנו מאמינים כי מסלולי הלימוד החדשים יתנו מענה למחסור מיידי הצפוי בשנים הקרובות למהנדסים בתחומי התשתית, על רקע גאות בתחום, שתשתקף בפרויקטים, בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים", אמר שר התחבורה שאול מופז, "במדינת ישראל קיים פער הולך וגדל של אנשי מקצוע מתאימים, בתחום התכנוני, מול הדרישות לעבודות בתחומי התשתית. אנו פועלים להגדלת מספר המהנדסים ואנשי המקצוע, שיעמדו בדרישות הפיתוח של המדינה בשנים הקרובות".
 
"בישראל מוכשרים כיום כ-230 מהנדסים אזרחיים מדי שנה", אמר דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, ארנון בנטור, "בהיקף העבודה הנוכחי, נזדקק לכ-500 מהנדסים חדשים שיוכשרו בכל שנה בתחומים הרלוונטיים. הפקולטה, בשיתוף עם גורמים מובילים, ובראשם החברה הלאומית לדרכים, התאחדות הקבלנים והבונים בישראל, איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל ועמותת עתידים נרתמה לאתגר ולהזדמנות.
 
"הפקולטה, שהיא בית היוצר העיקרי למהנדסים בתחומי הבינוי והתשתיות, שינתה את כל תוכנית הלימודים שלה כדי לחנך דור חדש של מהנדסים אשר יוכלו להתמודד עם האתגרים החדשים. השינוי העיקרי הוא תוכניות להכשרת מהנדסים בעלי התמחות ותואר בתחומים ייעודיים: 'הנדסת מבנים', 'הנדסת ניהול ובנייה', 'הנדסת תחבורה', 'הנדסת סביבה', 'הנדסת משאבי מים וסביבה', 'הנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה', ו'הנדסה חקלאית', וזאת לצד התואר המסורתי והכללי יותר של 'מהנדס אזרחי'.
 
"בימים אלה יצאו לדרכם כ-15 מחקרים שונים, בשיתוף עם החברה הלאומית לדרכים, אשר יזכו לגיבוי מחקרי של סטודנטים מהטכניון, אשר ישתלבו בעבודת החברה. אנו רואים בראייה האסטרטגית של החברה הלאומית לדרכים, ראש חץ לפיתוח טכנולוגי בתחומי התחבורה והתשתית.
 
"אנו מברכים על התגייסות הסקטור העסקי, למאמצים לגיוס כוח אדם מעולה לענף ויצירת מקומות עבודה איכותיים למהנדסים. בין הגופים שהתגייסו עד כה נמצאים החברה למשק וכלכלה, חברת עפיפי, רכבת ישראל, רדימיקס, סולל בונה, דניה סיבוס ועוד נוספים שהביעו עניין ורצון לתמוך".