שלמה שרון נבחר מחדש ליו"ר ארגון התאגידים

הבוקר נערכה האסיפה השנתית של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, במהלכה נבחרו חמישה חברי הנהלה חדשים ויו"ר לארגון. על תפקיד יו"ר הארגון התמודדו שניים: שלמה שרון, סגן יו"ר חברת טרנסכלל, ואמיר שני, מנכ"ל חברת עמית לוגיסטיקה בינלאומית


00:00 ,25.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שלמה שרון נבחר הבוקר לכהונה נוספת בת שנתיים בתפקיד יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
 
הבוקר נערכה האסיפה השנתית של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, במהלכה נבחרו חמישה חברי הנהלה חדשים ויו"ר לארגון. על תפקיד יו"ר הארגון התמודדו שניים: שלמה שרון, סגן יו"ר חברת טרנסכלל, ואמיר שני, מנכ"ל חברת עמית לוגיסטיקה בינלאומית.
 
לקראת כינוסה של האסיפה הציעו עצמם למועמדות עשרה מתמודדים המועסקים בארגונים המשתייכים לארגון התאגידים. רשימת המתמודדים כוללת (לפי סדר האלפבית) את בני אבירם, רונן אזולאי, חיים אלגרנטי, יואב אלי, יוסי ביבאס, שרון סופרין, מני עומר, ראובן קריאף, אמיר שני  ושלמה שרון.
 
חמשת חברי ההנהלה שנבחרו הבוקר הם יואב אלי, שרון סופרין, ראובן קריאף, אמיר שני ושלמה שרון. הליך הבחירות הוא כזה שיו"ר ההנהלה נבחר מתוך חמשת חברי ההנהלה לאחר שאלה נבחרים על ידי האסיפה הכללית,. כאמור, את תפקיד היו"ר ימשיך למלא שלמה שרון לאחר שנבחר ברוב קולות מבין חברה ההנהלה שנבחרו.
 
ההנהלה נבחרה לתקופה של שנתיים ועל פי התקנון היא תמשיך ותכהן גם לאחר תקופת השנתיים כל עוד לא בחרה האסיפה הכללית הנהלה חדשה.
 
ארגון התאגידים זוכה לתמיכה ולשיתוף פעולה מצד איגוד לשכות המסחר ומשרדיו ממוקמים בבית איגוד לשכות המסחר בתל אביב. "אתם ברי מזל", אמר על כך אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בדברים שנשא בפני ציבור סוכני המכס, "שני מועמדים בעלי ערך רב התמודדו והבחירה היתה קשה. לנו בלשכת המסחר יש הערכה רבה לארגון התאגידים. אנו עובדים איתו בשיתוף פעולה נפלא. אני מברך את שלמה שרון שזכה ואת אמיר שני  - תמשיכו לעבוד בהרמוניה ביניכם ואיתנו".
 
אוריאל לין התייחס גם לנושאים הכלכליים. לדבריו, ענף ייצוא השירותים מתפתח בקצב מרשים, ולראייה, בשנת 2006 עלה יצוא השירותים של ישראל ב-10% ובערכים כספיים של 20 מיליארד דולר. "החלטנו שנקים מכון יצוא לשירותים שיהיה מקביל למכון היצוא ויתמקד ביצוא שירותים מישראל. לא ייתכן שכ-30% מסך היצוא הישראלי לא יזכה לטיפול שיטתי, למרות שנושא זה נמצא במוקד העניין בכל הארגונים הכלכליים בעולם. נקים זאת בשותפות עם כל הגורמים המעורבים ביצוא שירותים".
 
לין שיבח את ציבור סוכני המכס, חברי הארגון על תפקודם במלחמת לבנון השנייה. "זה הוכיח יותר מכל איך הארגונים שלכם מתפקדים בשעת משבר. זה היה תפקוד מצטיין לדוגמא".
 
שלמה שרון, היו"ר הנבחר, הודה ללין על דבריו. "אנו מרגישים בני בית בלשכת המסחר. כל משאלה שמגיעה לאוריאל לין וליחזקאל דסקל זוכה להיענות. תודה לכם".
 
ג'קי מצא, מנהל רשות המסים במשרד האוצר, בירך את שלמה שרון על היבחרו. הוא סקר בקצרה את פעילות רשות המסים בשנת 2006 והבטיח לנוכחים שבמידה והרבעון הראשון של 2007 יראה שעודף גבייה יהיה זהה לזה של 2006, יהיה מקום לשקול הפחתה נוספת של מסים.
 
מצא ציין את התהליכים השונים שעובר המכס הימים אלה. הוא הדגיש את נושא עדכון תעריף המכס וציין את המו"מ עם רשויות המכס בארה"ב סביב יוזמת ה-CSI כפיקוח על היצוא. "חשבנו שכדאי שתהיה בקרת יצוא ובכך ייחסכו כספים כתוצאה מאי עיכוב סחורות", אמר.
 
הוא הביע תקווה שבתקופה הקרובה ייחתם הסכם סחר חופשי מול מדינות מרקוסור, מתוך מטרה לפשט תהליכים ולהסיר חסמי יצוא. "שנת 2006 היתה שנה מאוד מוצלחת מבחינת אגף המכס", סיכם מצא.