השר ברקת ורון תומר נפגשו עם מנכ״לי חברות הייטק

נשיא התאחדות התעשיינים ושר הכלכלה והתעשייה במפגש עם מנכ״לי חברות היי-טק. השר ברקת: ״יש להשקיע בחינוך כדי שיהיה עתיד לתעשייה ולהיי-טק״. ד״ר תומר: ״אם נשמור על היתרון התחרותי שלנו מול מדינות העולם - נצליח למשוך השקעות רבות״


13:50 ,18.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר, שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת, יו״ר מרכז השלטון המקומי ורה״ע מודיעין, מר חיים ביבס  ויו״ר איגוד חברות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן, קיימו אתמול (ג׳) מפגש עם כ-15 מנכ״לי חברות מתעשיית ההיי-טק במפעל Flex שבאזור התעשייה במודיעין, בהובלת מנכ״ל המפעל בישראל, צפריר גבאי, ואיגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים.

 

במפגש דנו המשתתפים באתגרי התעשייה בכלל וההיי-טק בפרט, קידום שיתוף הפעולה בין משרד הכלכלה והתעשייה והתאחדות התעשיינים ובניית חזון משותף. 

 

השר ניר ברקת אמר למשתתפים: ״אנחנו נעשה הכל כדי להקל על עסקים והמודל צריך להיות מצ׳ינג שבאמצעותו ייכנס בסופו של דבר כסף רב לישראל שייתרום לתל״ג ולעובדים נוספים בענף. בנוסף יש להשקיע בחינוך כדי שיהיה עתיד לתעשייה ולהיי-טק״.

 

ברקת הוסיף ואמר: ״אני מאמין במודלים בינ״ל של טיפול ברגולציות ותקינה במטרה להקל על אנשים ולסמוך עליהם ואם הם ייטעו - רק אז נטפל בהם״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, אמר לנוכחים שתעשיית ההיי-טק היא הקטר של הכלכלה בישראל ויש לעשות כל שניתן כדי לשמר ולשפר אותו״. ד״ר תומר הוסיף כי: ״אם ישראל תוכל לשמור על היתרון התחרותי שלה אל מול מדינות העולם בידע, בסביבה תחרותית מעודדת,  בהקמת ובשדרוג מפעלים ובמקום גבוה במדד עשיית עסקים - נוכל למשוך השקעות רבות ולהגדיל משמעותית את התל״ג שלנו״.

 

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס: ״אני מברך על הביקור שקיימנו עם שר הכלכלה ובכירי התאחדות התעשיינים ואיגוד ההייטק ושמח על הבחירה לקיימו בחברת פלקס השוכנת בפארק הטכנולוגי בעיר המתפתחת מודיעין מכבים רעות.

המפגש המחיש עוד יותר את פוטנציאל ההתפתחות הגבוה שיש לישראל בתחום. עלינו לחזק את מיתוגה הבינ״ל של ישראל כמדינת הייטק מובילה לחברות ההייטק הישראליות ולחברות הבינ"ל אשר הבינו את העוצמות הקיימות בישראל בתחום זה.

 

אני מאמין ששילוב כוחות של הרשויות המקומיות ומשרד הכלכלה והתעשייה מצד אחד והתאחדות התעשיינים ואיגוד ההיטק, מהצד השני יביאו לקידום נוסף של עולם התעשיה וההייטק בישראל, שייאפשר המשך צמיחה של הכלכלה הישראלית ויסייע בכך להמשך התפתחותה של מדינת ישראל״.

 

יו״ר איגוד חברות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן,  אמר כי ״תעשיות ההיי-טק הן בעיקר יצואניות והן מהוות היום כ 50% והמטרה בעתיד היא לייצא יותר. אנחנו אומרים שאנחנו הקטר של הכלכלה אבל אנחנו חייבים וצריכים חיזוק ושימור של המסילה כדי להמשיך הלאה בכל הכוח״.