התעשיינים נפרדים מאלי הורוביץ ז"ל

התאחדות התעשיינים מרכינה את ראשה עקב לכתו של אחד מעמודי התווך של התעשייה הישראלית,אלי הורביץ, שהלך הלילה לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר. בן 79 במותו


00:00 ,22.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

התעשיין אלי הורביץ הלך הלילה (ב') לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר. היה בן 79 במותו.

אלי הורביץ החל את דרכו בתעשייה בשנת 1953. בשנת 1976 מונה למנכ"ל חברת התרופות "אסיא". מתוך ראיה אסטרטגית ארוכת טווח, שמטרתה יצירת מובילות בשוק הישראלי, שתהווה בסיס לפריסה בינלאומית עתידית, יזם אלי הורביץ את מיזוגן של כמה חברות פרמצבטיות ישראליות לחברה אחת "טבע".

את קבוצת "טבע" הוביל אלי הורביץ למעמד של יצרנית התרופות הגדולה בישראל ולחברה המובילה בעולם בתחום התרופות הגנריות, זאת על ידי הטמעת תרבות ארגונית של מצוינות והיצמדות נחושה אל חזון הרואה קדימה אל מעבר לקו האופק.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ספד הבוקר לאלי הורביץ. "לתעשייה הישראלית אבד מנהיג, פורץ דרך, בעל חזון ואסטרטג מהמעלה הראשונה. כולנו המומים וכואבים על לכתו של אלי הורביץ, זכרונו לברכה. האובדן בלתי נתפס. אלי הורוביץ הקים לא רק את תעשיית הענק "טבע" והפך אותה לתעשייה מספר אחת בישראל ומהמובילות בעולם, אלא חינך את כולנו למהלכים וראיה אסטרטגית רחבה תוך שמירה על ערכים ומסירות. בשנותיו כנשיא ההתאחדות גיבש להתאחדות התעשיינים תוכנית ארוכת טווח שלאורה אנו הולכים גם היום.

"לי אישית, אבד ידיד אמת שאיתו נהגתי להתייעץ לאורך כל תקופת כהונתי בהתאחדות התעשיינים ובעיקר באותן נקודות ההחלטה, כשנדרשו החלטות נועזות ומשמעותיות שהשפעתן לא תמיד מיידית וידעתי שהתוצאות יראו בעוד שנים ארוכות. אלי הורביץ ימשיך להיות מורה דרך לכולנו ולשמש השראה לדורות הבאים של תעשיינים".

ברוש הוסיף: "אלי הורביץ הציג דמות מופת של מנהיגות ציבורית מעצבת ופורצת דרך, שתרמה רבות לצמיחתה ושגשוגה של כלכלת ישראל. במלאו את תפקיד יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים תרם אלי הורביץ תרומה מכרעת להרגעתו של המשק ולגיבושה של תוכנית ייצוב המשק. בזכות פועלו, קיבל את התואר חתן פרס התעשייה ומלאות יובל למדינת ישראל, הוכרז כ"תעשיין היובל".

נציין כי אלי הורביץ כיהן כנשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בין השנים 1981 – 1986. אלי היה מעמודי הטווח של התעשייה בישראל. הורביץ האמין כי יישומם והטמעתם על הערכים עליהם צמח בתעשייה יהוו את המשך תרומתו לשגשוגה ולביסוסה של המדינה. מחויבותו הגבוהה לחברה בישראל הביאה אותו להתגייס לטובת מטרות ציבוריות וחברתיות רבות. אלי הורביץ כיהן בין היתר, כיו"ר מכון היצוא וכיו"ר מועצת המנהלים של בנק לאומי.

יהי זכרו ברוך.