לין: אין להוסיף הכבדות על המגזר העסקי

נשיא איגוד לשכת המסחר השתתף הבוקר בדיוני השולחן העגול וציין כי המשק נמצא בארבע השנים האחרונות בצמיחת מינימום שהחריפה בשנתיים האחרונות


13:50 ,10.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שהתקיים היום בנושא עידוד הצמיחה במשק במסגרת השולחן העגול בראשות מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ובהשתתפות נציגים ממשרד האוצר, משרד הכלכלה ובנק ישראל, אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי בשנתיים האחרונות צמיחת המשק פסקה. "נתוני צמיחת המשק מראים כי המשק נמצא בארבע השנים האחרונות בצמיחת מינימום שהחריפה בשנתיים האחרונות, שכן לא מדובר בצמיחה פרי עלייה בפריון או תפוקה אלא צמיחה שהיא תוצאה של הגידול באוכלוסייה".

 

נשיא איגוד לשכות המסחר הציג במהלך הדיון שלושה מהלכים לשינוי מהיר בצמיחת המשק, בדיוני השולחן העגול לפיהם אין להוסיף הכבדות על המגזר העסקי, יש להפחית את המס הישיר על יחידים ברמות ההכנסה הבינוניות בשיעור של 2% וכן לקבוע מס ישיר מרבי בשיעור שלא יעלה על 48%, וכן יש להפחית את מס החברות לרמה של 24% ובמקביל הפחתה הדרגתית של המס על משיכת רווחים עד להחזרתו לשיעור המקובל של  25%.

לין אמר כי יש לנקוט בצעדים לשינוי מהיר בצמיחת המשק ולמפנה של ממש, שיפעלו על המגזר העסקי במלואו - תעשייה, חקלאות, מלונאות, היי-טק וגם מסחר ושירותים. "תנופת הצמיחה האמיתית והמשפיעה ביותר טמונה בצמיחת המגזר העסקי כולו. מנוע הצמיחה האמיתי של המגזר העסקי הוא המוטיבציה של יחידים ותאגידים לבנות ולפתח עסקים, וכך ליצור מקומות עבודה ולהגדיל את התוצר. מנוע הצמיחה מצוי בכל מגזרי המשק, אצל כל יחיד המוכן לבנות עסק לגיטימי, בסיכון אישי שלו."