נגיף הקורונה: התאחדות התעשיינים מבקשת הבהרות

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות התאחדות התעשיינים מבקשת הבהרות בגין חובות המעסיקים והעובדים לגבי תשלום ימי מחלה עבור עובדים שנמצאים בבידוד. רון תומר: היעדר הבהרה יוצר בלבול במגזר העסקי


07:46 ,17.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי שהנחיות משרד הבריאות הגבילו רק את הנוסעים שחוזרים מסין, משרד הבריאות הודיע כי החל מאתמול (א׳), הנוסעים שחזרו מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו מתבקשים להישאר בביתם במשך שבועיים - גם אם לא פיתחו תסמיני מחלה.

 

בעקבות זאת, הוציאה הערב התאחדות התעשיינים מכתב לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ולשר הבריאות יעקב ליצמן. במכתב, שחתום על ידי נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר, דורשים בהתאחדות הבהרות לגבי חובת המעסיקים והעובדים במצב החדש שנוצר. 

 

״בהתאם לחוק ולתקנות הרלוונטיות, על מעסיק לשלם דמי מחלה לעובדו, רק כאשר העובד מצוי באי כושר הנובע ממצב בריאותי לקוי ואינו מסוגל לעבוד עקב מחלה״, נכתב. "לאור העובדה שאלו אינם פני הדברים, שכן, מי שנמצא בתקופת בידוד אינו בהכרח חולה או מצוי במצב בריאותי לקוי, הרי שנראה כי אין מקור חוקי לחיוב של המגזר העסקי בתשלום דמי מחלה למשך תקופת הבידוד, כמו גם לחייב את העובדים בניצול מכסת ימי המחלה השנתית המוגבלת״.

 

במכתב מבהירה התאחדות התעשיינים כי בשני הצווים הנ״ל, כמו גם בהנחיות משרד הבריאות, לא הובהר מי יישא בעלות של השלכות בידוד ממושך ואיסור ההעסקה וכי ״היעדר הבהרה זו יוצר בלבול במגזר העסקי״. את המכתב חותמת התאחדות התעשיינים בבקשה להבהיר את הנושא ולקבוע את מקור המימון של עלות הבידוד של העובדים המצייתים להנחיות משרד הבריאות. ״במידה וייקבע כי עלויות אלו יושתו על המעסיקים והעובדים, נודה להפניה למקור החוקי המסמיך זאת״.