רון תומר: התעשייה היא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק

נשיא התאחדות התעשיינים השתתף בפאנל עסקים בישראל כמנוף לצמיחה וציין כי אחד האיומים לתעשייה הוא המחסור בעובדים. הדגיש: ״משבר הקורונה מלמד אותנו כמה חשוב לשמור על עצמאות כלכלית וכמה חשוב לשמור על מוצרים ועסקים כחול לבן״


11:18 ,16.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, השתתף לאחרונה בפאנל עסקים בישראל כמנוף צמיחה בכנס העבודה באילת, וציין במהלך דבריו כי ״משבר הקורונה מלמד אותנו כמה חשוב לשמור על עצמאות כלכלית וכמה חשוב לשמור על מוצרים ועסקים כחול לבן. על המדינה להבין זאת ולפעול לכך בהקדם״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים התייחס למספר נושאים נוספים ואמר במהלך דבריו כי ״נבחרתי לנשיאות התאחדות התעשיינים אחרי קמפיין של כמה חודשים. במשך הקמפיין נפגשתי עם מאות תעשיינים וביקרתי במאות חברות תעשייה והמסר הכי גדול שקיים זה אובדן האמון בממשלה ובמדינה כלפי אנשים שרוצים לעשות עסקים בישראל״.

 

״אני קורא למנהיגות הכלכלית - אל תפריעו לנו. אם תעזרו ותקלו על עשיית עסקים זה יהיה נפלא. אם לא – אל תפריעו״.

 

״יש לתעשייה מספר איומים – חסרים לנו עובדים וחלק מהפתרונות זה להביא עובדים זרים. מכונות עומדות במפעלים דוממים. הממשלה החליטה על הבאת 2,000 עובדים זרים אבל זה לא מספיק. אני מתכוון להיאבק על הבאת 10,000 עובדים שיגיעו ויחלצו את חברות התעשייה מהמצב בו הם נמצאים אבל שוב, בשביל לקדם את הפעילות זו אנחנו חייבים ממשלה פעילה״.

 

״יש את הנושא של התערבות ממשלתית. משרד ראש הממשלה הקים גוף שיאבק ברגולציה. ישנם כבר המלצות מאוד חשובות שצריך ליישם, אבל כבר יותר משנה שאין ממשלה ומי יודע מה יהיה״.

 

״ממשלת המעבר השולטת פה כבר יותר משנה משולה לרב חובל על ספינה גדולה שאינו יכול לגעת בהגה. אני קורא למנהיגים שלנו – השיתוק הפוליטי מייצר קטסטרופה למגזר העסקי. קחו את עצמכם בידיים ואל תוליכו אותנו לבחירות רביעיות שייצרו נזק ארוך טווח לכלכה, לחברה ולמשק הישראלי״.

 

״התעשייה היא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק. כל מדינות העולם מבינות את זה והתפקיד שלנו זה להזכיר את זה לממשלה. צמיחה בת קיימא תגיע רק בעזרת תעשייה. קידום הפריפריה מגיע בעזרת התעשייה. עצמאות זה לא רק שמירה על הביטחון בגבולות, אלא גם שמירה על היכולות שלנו לפעול כלכלית בתוך גבולות אלה״.

 

״משבר הקורונה מלמד אותנו כמה חשוב לשמור על עצמאות כלכלית וכמה חשוב לשמור על מוצרים ועסקים כחול לבן. על המדינה להבין זאת ולפעול לכך בהקדם״.