עובדי קצא״א ערכו אסיפות הסברה באשקלון ובאילת

זאת, על רקע אי-עמידה של המדינה והנהלת החברה בהתחייבויותיהן כלפי העובדים, עם המעבר מפעילות קצא״א א׳ לקצא״א ב׳. בחברה קיים סכסוך עבודה פתוח מהחודש שעבר


09:30 ,21.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי חברת קצא״א (קו צינור אילת-אשקלון) ערכו אתמול שתי אסיפות הסברה מקבילות, באשקלון ובאילת. זאת, על רקע אי-עמידה של המדינה והנהלת החברה בהתחייבויותיהן כלפי העובדים, עם המעבר מפעילות החברה הקיימת (קצא״א א׳) לחברה החדשה, קצא״א ב׳. במהלך אסיפות ההסברה פועלת החברה במתכונת חירום.

 

נציגי ההסתדרות וועד העובדים הבהירו כי אם משרד האוצר לא יקבל החלטות בהקדם, הם לא יהססו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים. בחודש שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בקצא״א, מה שמאפשר לה לנקוט בצעדים ארגוניים באופן מיידי. 

 

המעבר של העובדים מחברה אחת לשנייה, הותנה בשמירה על תנאי עבודתם ועל הבטחת האיתנות הפיננסית של החברה החדשה, בדרך של הבטחת הון ראשוני ראוי והעברת חברות הבת של קצא״א לחברה החדשה. אלא שמשרד האוצר והנהלת החברה לא עמדו עד כה בהתחייבויותיהם להסתדרות, והעובדים חוששים מהיעדר איתנות פיננסית של החברה החדשה.

 

בשבוע שעבר העביר יו״ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, מכתב ליו״ר חברת קצא״א, ארז כלפון, שבו התריע על נסיגה מהבנות שהושגו לגבי המעבר לחברה החדשה. ״צר לי כי אנו מצויים במצב בו הנהלת החברה מודיעה באופן חד צדדי על חזרתה מההתחייבויות שניתנו פעמים רבות לוועד העובדים ולהסתדרות, כבסיס למעבר העובדים לחברה החדשה - קצא״א ב׳״.

 

יו״ר איגוד עובדי התעשייה, גבי אסרף, אמר: ״למרות כל המכתבים ששלחתי ליו״ר דירקטוריון החברה ולמנכ״ל משרד האוצר, עד לרגע זה לא חל שינוי. אנו דורשים ממשרד האוצר והנהלת החברה לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי העובדים ולהבטיח כי העובדים יעברו לחברה איתנה ובעלת אופק צמיחה״.

 

יו״ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, הוסיף: ״אני מבקש מהנהלת החברה וממשרד האוצר לא לנצל את אחריות העובדים ולגרום לכך שיינקטו צעדים שיעכירו את יחסי העבודה״.