עודד פלר: ביטול התוכנית לשדה תעופה בינלאומי בחיפה – שערורייה בלתי נסבלת

נשיא לשכת המסחר תקף את החלטתו של שר התחבורה לבטל את התוכנית להפוך את שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי. כזכור, ביולי 2002 החליטה הממשלה על פרויקט זה כפרויקט לאומי


00:00 ,04.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר תקף את החלטתו של שר התחבורה לבטל את התוכנית להפוך את שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי. כזכור, ביולי 2002 החליטה הממשלה על פרויקט זה כפרויקט לאומי
 
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, עודד פלר, תוקף את החלטתו של שר התחבורה לבטל את התוכנית להפוך את שדה התעופה בחיפה לבינלאומי, ולהקים אותו במגידו. פלר אומר כי החלטה זו היא החלטה שערורייתית, חמורה ובלתי נסבלת מבחינת פיתוח כלכלתה של חיפה ועומדת בניגוד חריף להבטחות החוזרות ונשנות לחזק את חיפה ואת התשתיות סביבה. "שדה התעופה הבינלאומי בחיפה הוא עוגן חיוני לפיתוח העסקים, התעשייה והתיירות לצפון כולו ולחיפה בפרט", אמר פלר. 
 
משמעותה של החלטה זו היא החלשה נוספת של חיפה, ניוון הפיתוח העירוני ומניעת מקומות תעסוקה, אומר פלר. הוא דוחה בתוקף את הטענה כאילו פיתוח שדה התעופה בחיפה יבוא על חשבון פיתוחו של נמל חיפה: "שלמה בריימן, מנכ"ל חנ"י, הציג בפנינו לפני ימים אחדים חלופות המאפשרות פיתוחם של שני פרויקטים אלה זה בצד זה. המגזר העסקי בחיפה נלחם היום על קידום השקעה של כ-800 מיליון דולר בנמל חיפה, בעוד שבחנ"י בודקים את האפשרות לבצעה בנמל אשדוד. בלי שדה תעופה בינלאומי ובלי השקעה זו – העתיד של חיפה מאחוריה. אפשר לארוז את המזוודות ולהעביר את העסקים למרכז הארץ".

פלר הביע תקווה כי אין מדובר בהחלטה סופית: "בחודש הבא תציין לשכת המסחר 85 שנים להקמתה בכנס כלכלי גדול, בהשתתפות ראש הממשלה ושר האוצר. לאחר כל ההבטחות שקיבלנו, לצפון בכלל ולחיפה בפרט, אוזנינו כרויות לשמוע את עמדתם לגבי הביצוע".
 
הרחבת שדה התעופה בחיפה, תוכנית שתאפשר לפתח אותו כשדה תעופה בינלאומי הן לטובת הנוסעים והן כשער ליבוא ויצוא, הסתמנה במשך שנים כאחד הפרויקטים הגדולים שיכולים להביא לפריחה כלכלית של חיפה ולמיצובה כבירת צפון הארץ. ההחלטה לתכנן שדה תעופה בינלאומי בחיפה התקבלה עוד במאי 1995, וביולי 2002 החליטה הממשלה על פרויקט זה כפרויקט לאומי.