רונן אהרון, מנכ״ל ABB ישראל: ״חייבים להטמיע רובוטים בקווי הייצור״

חברת ABB פעילה בישראל למעלה מ-80 שנה ותורמת ציוד וטכנולוגיה לכל פרויקט משמעותי שאי פעם הוקם פה. כעת רונן אהרון, המנכ״ל מזה 18 שנה, אומר: ״אנחנו צריכים להטמיע רובוטים ואוטומציה בקווי הייצור יותר ויותר״


11:22 ,19.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חשיבותם של הרובוטים התעשייתיים ותהליכי אוטומציה במפעלים וקווי ייצור התבלטה היטב בתחילת ובמהלך שנת 2020 - תקופה במהלכה נגיף הקורונה שטף את העולם, הכניס מדינות וערים שלמות לסגר הרמטי ושיתק את פעילות הייצור והכלכלות העולמיות. זאת, כמובן, למעט מפעלים בהם קווי הייצור מתופעלים על ידי רובוטים, מלגזות חשמליות הפועלות באופן אוטומטי על ידי בינה מלאכותית – כמו מפעל הייצור של ABB באיטליה למשל.

 

מערכת PORT2PORT פגשה לשיחת וידיאו את רונן אהרון, מנכ״ל חברת ABB  ישראל מזה 18 שנה, אשר סיפר לנו על פעילות החברה בישראל, המהפכה התעשייתית הרביעית ועל חשיבותה העצומה לתעשייה העולמית בכלל ולתעשייה הישראלית בפרט.

 

רונן אהרון: ״חברת ABB פועלת בישראל למעלה מ-80 שנה ואנחנו מאד גאים להיות חלק מההנעה של הכלכלה הישראלית תרתי משמע בכל מה שאנחנו עוסקים. יש לנו הרבה מאוד מערכות שמותקנות בארץ - מתקנים סולאריים, מתקני התפלה, טחנות רוח – כל אלה הם חלק מההווייה שלנו. היינו מעורבים בכל הפרויקטים הגדולים שהוקמו במדינה – הקמת המוביל הארצי בתחילת שנות השישים, כל מערכות החשמל וההינע של הפרויקט הזה סופקו על ידי החברה, אספקה של כל מערכות החשמל הייצור והגנרטורים של חברת החשמל. בישראל יש לנו 80 עובדים – מהנדסים שמפתחים אפליקציה ופרויקטים שאנחנו מספקים ללקוחות. אנחנו חברת הנדסה, חברת טכנולוגיה, ואנחנו מובילים גם בעולם וגם בארץ את נושא הדיגיטציה והשימוש במוצרים ובמערכות שהם פועל יוצא של המהפכה התעשייתית הרביעית״.

 

שאלה: מה זה בעצם Industry 4.0?

 

רונן אהרון: ״אי אפשר כיום לדבר על דיגיטציה, בינה מלאכותית ו-IOT בלי להזכיר את המהפכה התעשייתית הרביעית, ויש לה חשיבות עצומה. מה שמאפיין את המהפכה התעשייתית הרביעית זה שהיא עושה שימוש במכונות חכמות המקושרות בינן לבין עצמן ולאינטרנט. מה שמיוחד במהפכה הזאת זה שבניגוד לשלוש המהפכות הראשונות שקצב השינוי של הטכנולוגיה בזמן היה ליניארי – הן היו ליניאריות בזמן וקצב ההתפתחות היה עם השנים. לעומת זאת קצב השינוי של המהפכה התעשייתית הרביעית הוא מאוד מהיר, אקספוננציאלי, ואנחנו מנסים לנבא לאן זה יוביל אותנו על בסיס הניסיון שלנו אבל אנחנו לא יודעים עד הסוף איך זה יתפתח. אין ספק שחשיבות של בני האדם גדלה ככל שנכנסת יותר טכנולוגיה לחיים שלנו, ויש חשיבות גדולה של המהלכים שיבוצעו על ידי מוסדות המדינה על מנת ליהנות מהפריון שהמהפכה הרביעית הזאת יכולה להביא לחיינו״.

 

שאלה: האם רובוטים יחליפו את בני האדם העובדים במפעלים?

 

רונן אהרון: ״קיימים דיונים נרחבים בנושא האם רובוטים יחליפו את בני האדם והאם בינה מלאכותית תשתלט על חיינו. העולם משתנה סביבנו והתפתחות טכנולוגית תמיד הייתה קיימת סביב אבל בהיקף ובקצב שזה קורה כיום – כזה דבר אף פעם לא היה. השינויים מתרחשים בתחום של אנרגיות מתחדשות: אנרגיות רוח, אנרגיה סולארית, אגירת אנרגיה – על מנת לאפשר חדירה של אנרגיות מתחדשות – לטובת ייצור חשמל וגם בסוללות של רכבים חשמליים. חומרים חדשים מתפתחים במהירות, רובוטיקה ומערכות ייצור חכמות, מערכות אוטומציה, חישה מרחוק, תחבורה אוטונומית, אנליטיקה ובינה מלאכותית וכמובן מציאות מדומה״.

 

 

את הראיון המלא עם רונן אהרון, מנכ״ל ABB ישראל, ניתן לקרוא במלואו בגיליון נובמבר של מגזין PORT2PORT ובלינק כאן.