יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש שלח מכתב לסגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי, ובו העלה שוב את נושא הכשרת נהגי המשאיות וקציני הבטיחות.
המכתב בעקבות התכנסות ועדה של משרד התחבורה לדיון אודות מסקנות התאונה שאירעה בכביש 6, בה נהרג חייל ונפצעו 20 איש בסוף חודש יוני השנה, ועם השלכות בנוגע לדוח התאונה בה הידרדרה משאית במורד ירידה חדה בנשר בנובמבר 2012, תוך שהיא פוגעת ברכבים ובאנשים שעמדו בדרכה.
בדוח התאונה בכביש 6 עולים ממצאים חמורים: מדובר בנהג משאית בעל ותק של 24 שנה, שהוא וקצין הבטיחות שלו גילו, לדברי בן הרוש, בפני הוועדה בורות מוחלטת בנושאי העמסה וריתוק של מטענים על רכבים כבדים. בנוסף לא טרח נציג של אגף התנועה במשטרה להופיע לוועדה.
עוד עולה מהמכתב ששלח בן הרוש לחוטובלי: באגף התנועה אין שוטרים שעברו הכשרה מעשית בנושא מטענים; ההנחיות לגבי סלילת כבישים ראשיים הן חד משמעיות: שוליים ברוחב של 3 מטר, דבר שלא קיים בכביש 6.
"אני מבקש לציין", כתב בן הרוש לחוטובלי, "שהתאונה בכביש 6 מייצגת תופעה כלל ענפית של בורות ושל חוסר ידע מקצועי, המהווים, לצערי, את הרקע לתאונה הבאה. לצד המחדלים, אני מבקש לציין שכל שרי התחבורה בשנים האחרונות אימצו דוחות והמלצות שנכתבו, אך מעשית לא נעשה דבר, כך שהמצב רק מחריף".
אמר בן הרוש: "לא מונעים את התאונות הבאות, המחדלים חוזרים על עצמם והתאונות הבאות בדרך. אני מאשים את ועדת הכלכלה של הכנסת. במקום לבקר את משרד התחבורה ולמצוא איך מונעים את התאונות הבאות, רק יושבים ומקשקשים שם".