גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 17.01.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.452 +1.232
אירו 4.2136 +1.031
ליש"ט 4.7584 +1.435
100 יין 3.1159 +1.064
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

המובילים: המשטרה ממשיכה להגיש דוחות תנועה שגויים

גבי בן הרוש לראת מחלקת התנועה במשטרת ישראל: ״לא יעלה על הדעת שמשרדי יהווה מוקד לפניות הציבור לבירור דוחות שניתנים ללא צורך עקב בורות מקצועית מצד השוטרים״
07.01.18 / 14:46
גבי בן הרוש בכנסת. עובד בלבטל דוחות (תמונת ארכיון)
07.01.18
גבי בן הרוש בכנסת. עובד בלבטל דוחות (תמונת ארכיון)

למרות פנייתו של יו״ר מועצת המובילים והמסיעים לשר לבטחון פנים גלעד ארדן בנובמבר האחרון בשל אכיפה שגויה ולא מקצועית מצד שוטרי היחידה המיוחדת לאכיפת עבירות תנועה של רכב כבד במשטרת התנועה ונהגי רכב כבד ממשיכים לקבל דוחות מוטעים עקב מחסור בידע מקצועי מספק.

 

לאחרונה פנה גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, לנצ״מ נועם בגיינסקי, ראש מחלקת התנועה במשטרת ישראל וכתב לו כי ״לא יעלה על הדעת שמשרדי יהווה מוקד לפניות הציבור לבירור דוחות שניתנים ללא צורך עקב בורות מקצועית מצד השוטרים״.

 

לדברי בן הרוש, דרישתו לביצוע הכשרה מקצועית לשוטרי אגף התנועה נתמכת בדו״ח ועדת שמי שיכהן כמדען הראשי של משרד התחבורה ודו״ח מבקר המדינה. בן הרוש כותב לנצ״מ בגיינסקי כי ״במועצת המובילים נצבר ידע רב, ואנחנו נכונים להעמיד אותו לרשותכם בתיאום ובכל עת״.

 

עוד מציין בן הרוש במכתבו לראש מחלקת התנועה במשטרת ישראל כי ״תשלום דוחות אינו מהווה הודאה אוטומטית בעבירה למרות האמור בגוף הדו״ח, אלא בהרבה מאוד מקרים חוסר רצון של מקבל הדו״ח להתעסק בדבר, מה שגורם להפסד ימי עבודה ועלויות סיוע משפטי״.

 

כזכור, בן הרוש ציין במכתבו לשר הביטחון פנים כי ״אנחנו נתקלים מדי יום במספר רב של מקרים בהם נעשית אכיפה שגויה ולא מקצועית – עובדה אשר גורמת לנזקים כבדים לחברות ההובלה בדמות עיכובים של שעות על צירי תנועה. מדובר במצבים שיוצרים חיכוך מיותר בין נהגים ושוטרים״.

 

״חוסר הידע של השוטרים״, כתב בן הרוש, ״יוצר מקרים רבים מדי של ביטולי דוחות וכן עומס מיותר על בית המשפט לתעבורה, עובדה אשר פוגעת באמון הציבור בעבודת היחידה, וענישה מיותרת של הנהג והחברה, שכן אנו נאלצים לאבד ימי עבודה על בדיקות חוזרות והוכחת חפות כנגד דיווח שגוי״.

 

לדברי בן הרוש, מדובר בתופעה שהולכת ומתרחבת במסגרתה שוטרי תנועה מגישים דו"חות מוטעים לנהגי רכב כבד עקב חוסר ידע. לדבריו, הוא נאלץ לטפל מדי יום ביומו בביטול דוחות מוטעים אשר מוגשים בשל הכשרה בלתי מספקת של שוטרי התנועה.

 

בן הרוש: ״פעמים רבות התרענו בפני כל הגורמים הרלוונטיים על בעיית אכיפת רכב כבד בכבישי הארץ. שוטרי התנועה שאמורים לבצע את האכיפה, אינם מיומנים בנושא הרכב הכבד, כך למשל אין להם מושג מה נכון ומה לא נכון בתחום העמסת המטענים, בהובלת חומ"ס או בחוק שירותי הובלה. נושאים אלו אף אינם נמצאים בספר החנ"א, חוברת נוסח אישום, אשר על פיה נאכפים חוקי התנועה במדינת ישראל״.

 

בן הרוש ציין כי במשטרת התנועה אומרים שהעניין מטופל ושיטפלו גם בעדכון ספר החנ"א, אך הדברים זזים לאט מאוד. ״זה מסב נזק כלכלי רב לחברות ההובלה ולא משיג את המטרה האמיתית שהיא מלחמה בקטל בכבישים״

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 914
פייסבוק

×