השתלשלות העניינים: בתחילת ינואר 2015 פנה בן הרוש במכתב חריף לשר התחבורה, ובו קבל על ניסיונו של משה עברי סוקניק, יו"ר חברת נמל חיפה לשעבר, לפטר את מנכ"ל נמל חיפה ובכך להשאיר את החברה ללא יד מכוונת, ויפגע בתפקודו היעיל של הנמל. מכתב זה קיבל ביטוי בעיתונות המקצועית ואף קיבל תמיכה גלויה מצד ראשי ארגונים נוספים כגון: התאחדות התעשיינים, לשכת הספנות ולשכת המסחר, אשר יצאו חוצץ נגד פיטורי מנכ"ל נמל חיפה בטענה שהדבר יגרום לנזק בלתי הפיך.
ביום 19.1.16 פנה סוקניק במכתב לשר התחבורה, לשר האוצר ולמכובדים נוספים, בו טען כי מנכ"ל נמל חיפה, נוהג לפצות את תומכיו בניגוד לכללי מנהל תקין וכדוגמה לכך ציין כי בתו של בכיר בענף ההובלה קיבלה תנאים מועדפים בנמל. זאת, תוך העלמת מידע מהשרים על כך שעל שולחנו הונחה חוות דעת ברורה מאת מבקר הנמל שמציינת במפורש כי מדובר בהליך תקין בהתאם לכל הנהלים המקובלים.
ביום 10.2.16 פורסמה כתבה בעיתון הכלכלי "דה מרקר" בה תואר בן הרוש כאדם מושחת, אשר נוכח מעמדו וקשריו עם מנכ"ל נמל חיפה, הצליח להשיג עבור בתו תנאי שכר מפליגים, מונתה לתפקידה בנמל ללא מכרז, ואף קיבלה מימון ללימודיה על חשבון הציבור.
בעקבות פניית סוקניק לשרים ולמכובדים ובעקבות פרסום הכתבה ב"דה מרקר" בתאריך 28.3.16, לפני כשנה, הגיש בן הרוש - בשמו ובשם מועצת המובילים - תביעת לשון הרע, באמצעות ב"כ עו"ד אסנת אהרוני – שלחון, נגד יו"ר דירקטוריון נמל חיפה משה עברי - סוקניק וחברת נמל חיפה.
כאמור, ב-20 במרץ 2017 הגיעו הצדדים בתביעה להסכם פשרה. במסגרת הסכם הפשרה, כתב סוקניק מכתב התנצלות לבן הרוש. במכתב, סוקניק מביע התנצלות תוך שהוא מצר על הפגיעה בבן הרוש, בבתו ומציין כי לא היתה לו כל כוונה לפגוע בהם אישית וכן מאשר כי המניע לתמיכתו של בן הרוש במנכ"ל חברת נמל חיפה היה אך ורק טובת האינטרס של חברות ההובלה. כמו כן, הנמל מציין בפשרה כי עמדותיו של סוקניק אינן מייצגות את עמדת הנמל וכי לא נפל כל דופי בהתנהלות הנמל מול מועצת המובילים. ביום 30.3.17 קיבלה הפשרה מעמד של פסק דין.
ממועצת המובילים נמסר כי בפרסומים טרם התביעה, בן הרוש הדגיש שהוא מתנגד להחלפת מנכ"ל הנמל בכדי שלא לפגוע בתפקוד היעיל של הנמל ולא לגרום לאי יציבות ניהולית שתפגע בלקוחות, במובילים ובטובת הציבור.