בעקבות מעצר נוסף של נהג משאית שנהג ללא רישיון שלח יו"ר איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה שמעון סודאי מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ובו שב והעלה את מסקנות התאונה הקטלנית בנשר בשנה שעברה, במהלכה איבדה משאית את בלמיה ודהרה במדרון.
בתאונה, שהתרחשה בחודש אפריל 2013, איבדו שבעה אנשים את חייהם ו-15 נפצעו. בבדיקה שנערכה למשאית התברר שהיו לה לא פחות מ-858 תקלות, שכביכול אושרו על ידי קצין בטיחות.
כתב סודאי ליצחקי: "הטיפול ויישום המסקנות מהתאונה הקשה בנשר עדין לא טופלו במלואם וכושר ההרתעה, לצערי, לא מורגש. לראיה שוב אנו מתבשרים על מקרה נוסף, בו נוהג נהג משאית ללא רישיון במשאית כבדה, שנחשבת לכלי קטלני, שעלול בכל רגע נתון לקפח חיי אדם המשתמשים בדרך,על אחת כמה וכמה שמדובר בנהג ללא רישיון וללא הכשרה מתאימה, לכאורה, מקרה די דומה למקרה התאונה בנשר".
סודאי העלה מקרה נוסף, בו דווח בשבוע שעבר על משאית שנבדקה על ידי שוטרי התנועה ונמצאו בה ליקויים, לאחר שקצין הבטיחות חתם על אישור תקינות של המשאית, כאשר רישיון המוביל אינו בתוקף.
"לי ברור מעל לכל ספק שמדובר בהפקרות של מספר משרדים עצמאיים, שאינם מטפלים בגורם האנושי, הביקורת התקופתיות רדודות, חלקן מתבצע בשול", כתב.
לאור המקרים ביקש סודאי ממשרד התחבורה לפעול במיידית ביד קשה כנגד מפרי החוק, בדיוק באותה דרך כפי שקורה כאשר מכון רישוי פועל שלא על פי חוק ומשרד התחבורה דואג לסגור אותו.
בנוסף הפנה יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש לפגישה של צוות סגיס בנושא הבטיחות בתעבורה, ובה המלצה, בין השאר, לחייב בעלי משאיות וחברות הובלה לעבור מכוני רישוי ארבע פעמים בשנה, כשהבדיקות תצורפנה כנספח לרישיון הרכב.