דוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים, מציין כי מאז כניסתו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳ לתפקידו, חלה ירידה דרמטית בתפקוד המנגנון במשרד התחבורה ונושאים מהותיים תקועים עד כדי רמה של משבר.
ביקשנו להיפגש עם השר ולהציג את הנושאים המרכזיים שחייבים התייחסות מקצועית וטרם נענינו. לא יתכן שמאז כניסתו של השר לתפקיד הוא לא טרח לפגוש את הנהלת מועצת המובילים שמייצגת כ-20,000 משאיות כבדות.
לטענת מועצת המובילים, בין הנושאים המרכזיים שטרם טופלו: מדיניות מיסוי מעוותת לשימוש באנרגיה חלופית להנעת צי המשאיות, מחסור חמור בנהגים, נוהל תפקוד קציני הבטיחות בחברות ההובלה, נוהל ליוויים למטען חורג, אישורי הובלת חומרים מסוכנים ועוד.
כוכבא הוסיף כי מועצת המובילים העבירה למשרד התחבורה ניירות מטה בכל הנושאים, וציין כי ״אנחנו בתחושה שמדובר במערכת אטומה, שלא רואה לנגד עיניה ענף עתיר הון ועתיר כוח אדם שמשרת את כל המערכות המשקיות במדינה: ביטחון, בנייה, תשתיות, חקלאות, מסחר ותעשייה. אנו מקווים כי המשבר יבוא על פתרונו בהקדם״.