בעקבות טענותיו של גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים ובמסיעים, לפיהן משרד התחבורה לא דאג עדיין להקמתם של אזורי חניה ומנוחה לנהגי המשאיות באזורי ירושלים ותל אביב בהם יש איסור לכניסת משאיות בשעות עומסי התנועה, אומרים במשרד התחבורה כי הם מקדמים באמצעות החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) את נושא החניונים ומפרצי החניה והעצירה לרכבים כבד וכי העיכובים בנושא נובעים כתוצאה מהליכים סטאטוטוריים.
כפי שפורסם לראשונה ב-port2port, בן הרוש פנה לשר התחבורה בדרישה לקדם את נושר אזורי החניה בכדי שניתן יהיה לקיים את חוק שעות עבודה ומנוחה כאמור בתקנה 168, הגורסת כי לנהג משאית מותר לעבוד 12 שעות ביום.
"אדוני השר! ללא התערבות עקבית מצדך, אף אחד מהגורמים האחראיים במשרדך ואלה הכפופים לך, לא ינקוף אצבע לטיפול בנושא מרכזי- שהעולם המודרני משקיע בו מזה עשרות שנים" כתב בן הרוש לשר התחבורה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי, לפני כחצי שנה, כאשר החל פיילוט איסור כניסת משאיות לכביש מספר 1, הוסדר חניון מיוחד לרכבים כבדים סמוך למחלף לטרון. מבדיקות משרד התחבורה עלה כי, בחניון זה לא נעשה שימוש על ידי נהגי המשאיות.
עוד נמסר כי, בפיילוט איסור כניסת משאיות לנתיבי איילון לא הוקם חניון מיוחד לכלי רכב כבדים, כיוון שלנהגי המשאיות קיימות חלופות אחרות להגיע לתל אביב מבלי להיכנס לנתיבים בשעות האסורות.