יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש קורא למנכ"ל משרד התחבורה לאכוף את הנהלים, הקוראים להתאמת התקינה הישראלית לזו האירופאית בנוגע להפחתה במשקל הכללי של מובילים.
לדברי בן הרוש, מדובר במהלך הדרגתי, בן עשר שנים, עליו הוסכם בשנת 2005. בנוסף, מאז הוחל בישראל להצטייד ברכבים חדשים, כולל סוגי נגררים מתאימים (בעלי שלושה צירים ולא ארבעה).
במכתב לעוזי יצחקי כתב בן הרוש, שנודע לו על ידי מנהלים של חברות הובלה, שנגררים ממשיכים להציע ציוד המתאים למשקל כולל של 80 טון מטען כללי, לעומת 50 טון על פי התקנות החדשות.
"להזכירך", כתב בן הרוש, "שוחחנו בנושא לפני מספר חודשים והבהרת את עמדתך באופן שאינו משתמע לשתי פנים, תוך הבטחה להפסיק מיידית את התופעה. נכון לעכשיו, התופעה לא רק שאינה מפסיקה, היא אף מתגברת".
לדבריו, בבדיקות שערך בעת יציאת משאיות מהנמלים, הסתבר לו שמשרד התחבורה לא השית הגבלת משקל על מטען כולל ולא יידע בדבר את הנמלים.
בן הרוש הודיע ליצחקי שמועצת המובילים והמסיעים מפסיקה באופן מיידי לשתף פעולה עם משרד התחבורה בכל הנוגע לתקני מידות ומשקולות, כולל פרסום הנחייה לחברות ההובלה להתעלם מהרפורמה במשקלים שאמורה להיכנס לתוקף ב-2015.
"משרד התחבורה", כתב בן הרוש, "מוביל אנרכיה בהובלה".