גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.02.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.641 -0.573
אירו 4.106 -0.509
ליש"ט 4.6608 -0.633
100 יין 3.2995 +0.045
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל קיימה תרגיל המדמה דליפת אמוניה

רכבת ישראל ביצעה את התרגיל בשיתוף פעולה עם כוחות ההצלה במסוף המטענים בחדרה. התרגיל התקיים כחלק מההיערכות להובלת חומר האמוניה ברכבת, מהלך אשר יוריד מאות משאיות עם החומר המסוכן מהכבישים
29.01.19 / 13:52
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
צילום: רכבת ישראל
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
צילום: רכבת ישראל
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
29.01.19
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
צילום: רכבת ישראל
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה
צילום: רכבת ישראל
תרגיל המדמה דליפת אמוניה באזור חדרה

רכבת ישראל, בשיתוף פעולה עם כוחות משטרה, כיבוי והצלה, ביצעו הבוקר (שלישי) תרגיל לשיפור המוכנות לטיפול באירועי חומר מסוכן, זאת לקראת התחלת הובלת חומר האמוניה באמצעות רכבות מטען, צעד אשר יחסוך את הובלתו בכבישים, תוך שיפור הגודש בכבישים והגברת הבטיחות.

 

במסגרת התרגיל, אשר הובל על ידי חטיבת המטענים של רכבת ישראל, בליווי חטיבת בטחון, בטיחות ואיכות סביבה ברכבת, תורגל תרחיש במסגרתו נשמט (ירד מהמסילה) קרון אמוניה במסוף המטענים בחדרה, וברזי המילוי שלו ניזוקו והחל לדלוף את החומר המסוכן.

 

במהלך התרגיל, צוותי רכבת ישראל עדכנו בזמן אמת את פיקוד הרכבות הארצי על האירוע, וזה עדכן את כל הגורמים הרכבתיים ברחבי הארץ על האירוע, ובמקביל דיווח לגורמי ההצלה ולמשרד להגנת הסביבה, בהתאם לנוהל.

 

במסגרת התרגיל, צוותי הרכבת גם בידדו את אזור האירוע, דימו פינוי של תחנת חדרה -מערב הסמוכה מנוסעים, והחלו בטיפול במיכל הדולף, בעזרת ציוד ייעודי להתמודדות עם חומרים מסוכנים אשר ליווה את הרכבת, בהתאם להנחיות להובלת חומר האמוניה, המחייבות הצמדת מכולה לנטרול אמוניה לכל רכבת, לצד צוות מענה ראשוני של רכבת ישראל וחברת חיפה כימיקלים.

 

עם הגעת כוחות הכיבוי המתרגלים לאזור, מסרו צוותי הרכבת את הטיפול באירוע לידיהם, ואלה המשיכו את הטיפול בחומר המסוכן, ומתן מענה רפואי לנפגעים.

 

מרכבת ישראל נמסר: ״רכבת ישראל מובילה מדי שנה קרוב ל-10 מיליון טון מטענים, ומתוכם מאות אלפי טון של חומרים מסוכנים כגון ברום, מתיל ברומיד, מתאן ועוד. חומרים אלה מובלים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאזורי מגורים ותעבורה. במקרה של תקלה, פוטנציאל הנפגעים נמוך משמעותית ביחס למשאיות הנוסעות בכבישים פקוקים.

 

בסיום התרגיל, יבוצע תחקיר מקיף, ואנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת, יובלו באמצעותה כ-60 אלף טון של אמוניה, אשר יוסטו מהובלה במשאיות, תוך הקלה ניכרת של הגודש בכבישים, ושיפור הבטיחות של האזרחים״.

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 928
פייסבוק

×