גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 22.10.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.667 +0.411
אירו 4.193 -0.255
ליש"ט 4.773 -0.284
100 יין 3.2607 +0.419
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל: 40 אלף נוסעים בחודש הראשון להפעלת ״רכבת השרון״

נתונים אלה עומדים בצפי התפלגות הנוסעים של רכבת ישראל לחודש ההפעלה הראשון של הקו בהתחשב במועד ההפעלה שהחל בחודשי הקיץ. והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב אורכת כיום כ-40 דקות
07.08.18 / 13:43
חנוכת רכבת השרון ביולי השנה
צילום: רכבת ישראל
חנוכת רכבת השרון ביולי השנה

רכבת ישראל מסכמת את החודש הראשון להפעלת ״רכבת השרון״ ושתי תחנות רעננה. מיום שלישי ה-3.7.18, היום הראשון להפעלתו המסחרית של הקו, ועד יום ראשון האחרון  (5.8.18), עלו וירדו בתחנות רעננה (רעננה דרום ורעננה מערב) קרוב ל-40 אלף נוסעים.

 

אחוז ניכר מהנוסעים בקו החדש השתמשו בהסדר נסיעה (גמיש שבועי, גמיש חודשי או כרטיסיות), נתון המצביע על נכונות להשתמש בקו באופן קבוע. ברכבת ישראל צופים כי ככל שהזמן יעבור, יגדל מספר הנסיעות הקבועות בקו. הסדרי נסיעה אלו אינם כוללים את נסיעות החיילים. 

 

נתונים אלה עומדים בצפי התפלגות הנוסעים של רכבת ישראל לחודש ההפעלה הראשון של הקו, זאת בהתחשב במועד ההפעלה שהחל בחודשי הקיץ, עונה בה כמות הנסיעות דלילה יותר, בהשוואה לשאר חודשי השנה. 

 

מרכבת ישראל נמסר כי ״כבר בחודש ההפעלה הראשון, ויתרו קרוב ל-40 אלף איש על רכבם הפרטי, פקדו את תחנות רעננה החדשות, ותרמו להורדת הגודש בכבישי השרון וגוש דן הצפופים. אנו מקווים שככל שיחלוף הזמן, יוותרו יותר ויותר תושבים על רכבם הפרטי, וייהנו מנסיעה בטוחה, נעימה ורגועה אל מרכזי התעסוקה, ההשכלה והבילוי״.

 

רכבת השרון ותחנות הרכבת ברעננה נפתחו ביום שלישי ה-3.7.18 לציבור הרחב. חנוכת תחנות הרכבת נערכה במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה,  בה השתתפו גם יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ״ל רכבת ישראל, שחר איילון , יו״ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ״ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, וראש עיריית רעננה בפועל, איתן גינזבורג.

 

פרויקט רכבת השרון כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.

 

בשלב ההפעלה הראשון, קו רכבת השרון חובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב אורכת כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בשנת 2019, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 924
פייסבוק

×