טרכטנברג: לשנות את הגדרות התור התפעולי לפריקת מלט

הוועדה ממליצה להורות לרספ"ן, משרד האוצר וחנ"י לפעול להגדרת רציף המלט בנמל אשדוד כרציף מסחרי


00:00 ,27.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בין המלצות וועדת טרכטנברג ניכרת התייחסות לכוונת הממשלה לפעול להרחבת הבנייה בשנים הקרובות, ומכאן גוזרת הוועדה כי החדרת תחרות אפקטיבית לענף המלט מקבלת משנה תוקף ודחיפות.

מניתוח הוועדה עולה כי בשוק המלט קיימים חסמי יבוא: "חיי המדף של המלט קצרים באופן יחסי, אולם המלט מסווג בנמלים כמטען כללי, ועל כן כללי התור התפעולי בנמל מכתיבים לו זמן המתנה ארוך."

דוח הוועדה מפרט כי בייבוא מלט נדרשות השקעות הון גדולות יחסית, בעיקר בתחומי פריקה ואחסון כמו גם הצורך בהקצאת שטחי אחסנה בסמוך לנמל למלט המיובא.

הוועדה ממליצה להורות לרשות הספנות והנמלים בשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר וחברת נמלי ישראל לפעול להגדרת רציף המלט בנמל אשדוד כרציף מסחרי, כולל בחינת המשמעות התפעולית של מהלך כזה ותרומתו להגברת ייבוא המלט לישראל, לכך מונה צוות אופרטיבי שיגיש את המלצתו תוך 60 יום לשרי התחבורה והאוצר.

בנוסף, הוועדה סבורה כי על רשות הספנות והנמלים לשקול את שינוי כללי התור התפעולי בנמל, הנקבע מכוח תקנות אותן היא מתקינה, תוך מתן עדיפות בסדר כניסת האוניות. הוועדה ממליצה להורות למינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל, לאתר שטחים בסמוך לנמל שיאפשרו לאחסן את המלט המיובא.