נמל חיפה קוצר שבחים מהלקוחות והמשתמשים

ארוע הרמת הכוסית השנתית בנמל חיפה התאפיין השנה באווירת חג נינוחה ובמהלכו זכה הנמל למחמאות מקיר לקיר מקהל הלקוחות והמשתמשים, על הפעלתו המלאה של מסוף הכרמל והקליטה המוצלחת של מערכת ה- TOS. שי באב"ד: נמל חיפה היה, ישאר ותמיד יהיה נמל הבית שלנו. ראובן צוק על


00:00 ,25.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-200 אורחים לקחו חלק בארוע הרמת הכוסית המסורתי לקראת ראש השנה, והנהלת הנמל ניצלה את המעמד בכדי להדגיש את הישגיה בשנה החולפת: הפעלתו המלאה של מסוף הכרמל והטמעתה המוצלחת של מערכת ה-TOS, לניהול מסופי המכולות, המתקדמת מסוגה בעולם.

ראשון המברכים היה שי באב"ד מנהל אזור ישראל בחברת צים, הלקוח הגדול ביותר של הנמל. "מנדי", פנה באב"ד מעל הבמה למנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן, "לך אומר באופן אישי: אני תמיד מתרגש לבוא לנמל ולראות את העוצמה שלו, היכולות שלו והכח שלו. תודתי האישית היא לך, לכל עובדי הנמל וההנהלה, על שיתוף הפעולה. כמו שאני תמיד אומר. נמל חיפה היה, ישאר ותמיד יהיה נמל הבית שלנו. על שיתוף הפעולה האמיתי הזה אני רוצה להגיד לך תודה".

עוד אמר באב"ד: "חלק מעוצמתנו הוא בשותפות האסטרטגית שיש לנו עם נמל חיפה. אנו מהווים למעלה מ- 60% מפעילות הנמל וזה נמל השטעון המרכזי והיחיד שלנו באגן הים התיכון. הפעילות הזו מהווה חלק נכבד מהעוצמה שלנו".

מיד אח"כ עלה לברך ד"ר גד שפר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, שפתח בפניה אישית אל שר התחבורה: "אתה, אדוני השר, יכול להשפיע על עתיד הצפון. יש להמשיך ולהשקיע בתשתיות באזור חיפה. בשדה תעופה, ברכבת לכרמיאל וגם בהעמקת תעלת הכניסה עבור אוניות מכולה עם תכולה גדולה מ-6000 TEU."

ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, שיבח: "אני רוצה לברך על הקליטה המהירה של מסוף הכרמל ומערכת ה-TOS. היו קשיים ומתחים ואני עד לנחישות ולהתמדה של מי שעשה את זה כמעט נגד הזרם והצליח. ואת התוצאות אנחנו רואים היטב בשטח. זה עוד לא הסתיים. יש עוד לעבור שינויים ושיפורים. יש ויכוחים פה ושם. אבל, אחרי חודשיים-שלושה של הרצה, הנמל מריץ את מערכת ה- TOS ואפילו מריץ אותה טוב. אפילו בהשוואה לנמלים גדולים הרבה יותר – זו הצלחה אדירה". צוק הדגיש את מה שהוא מגדיר "היתרון היחסי של חיפה" והוא יחסי העבודה. הוא קרא להנהלה ולעובדים להשכיל ולנצל את "היתרון היחסי", כדי שלא לפגוע בתדמית הנמל ובהישגים הרבים שלו.

גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, התריע בפני השר על המחסור המדאיג בנהגי משאיות אל מול כמות המטענים והתשתיות שהולכות ומתפתחות. "היינו עכברי הניסוי של ה-TOS אבל מנדי מנכ"ל הנמל הרגיע אותי, ואכן כעת אנחנו מקבלים שרות יוצא מן הכלל מהנמל", אמר בן הרוש והוסיף: "אני חושש שכאשר יגיעו לנמל חיפה אוניות המכולה הענקיות לא יהיו לנו מספיק נהגי משאיות כדי להתמודד עם כמות המטענים. אדוני השר, זה נושא שחייב להגיע לטיפולך".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר כי "פיתוח נמל בחיפה משפיע על הצפון כולו. אנו רואים פיתוח תשתיות חסר תקדים באזור חיפה, ויש להמשיך ולחזק את האזור בהחלטות משלימות לחיזוק האוכלוסייה בצפון. לנמל חיפה מגיע מספר שיא של אוניות נוסעים ועליהן עשרות אלפי תיירים. אנו עושים הכול כדי לשכנע כמה שיותר אוניות שכאלה להגיע לכאן. נסייע להן ככל הניתן".

לא מעט מהמברכים הדגישו את הקשר הטוב שיש בין הנהלת הנמל לבין העובדים. איתות לכך ניתן היה לקבל מדברי מאיר תורג'מן, יו"ר וועד עובדי טרנספורט, שהבטיח מעל הבמה: "אנחנו מצפים כעת לאתגרים חדשים. נעמוד בכל אתגר, ואין משהו שלא נעשה טוב יותר מכל נמל אחר". תורג'מן הוסיף: "עברנו שנה מלאת אתגרים. מאחורי סיפורי ההצלחה האלה עומדים עובדי התפעול והמנהל שהתגייסו למשימה".

רו"ח אלינה פרנקל רונן, המכהנת כיו"ר הדירטוריון של חברת הנמל, דיברה בהתרגשות על הנמל והמשימות העומדות בפניו, שיביאו לצמיחת הכלכלה הישראלית. ולאחריה הודה מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה, לשר התחבורה על הקצאת מיליוני שקלים לשיפוץ כבישי הגישה לנמל ועל הסיוע בנושא העמקת התעלה. זלצמן עידכן כי ניתן אישור להעמקת התעלה במועצה הארצית וכעת הנושא עומד לפתחה של הוועדה המחוזית.

אחרון המברכים היה שר התחבורה ישראל כץ, שאמר "נמל חיפה הוא יצירה למופת - אין לנו מה להתבייש בפני אף נמל אחר בעולם. הפעילות שמתבצעת כאן היא פעילות נכונה אשר תמיד מתאפיינת בהיערכות לקראת העתיד. בכל פעם שאני מגיע לנמל חיפה אני שומע מה היעדים לעתיד. אף פעם לא שוקטים כאן על השמרים וזו דוגמא לארגון רציני. טוב ששואפים, מציבים מטרות ומקיימים. עכשיו יש לכם את מסוף הכרמל ואת ה-TOS ואנחנו איתכם כדי לקדם במהירות האפשרית את העמקת תעלת הכניסה כדי שיגיעו לנמל חיפה אוניות מכולה גדולות יותר מאלה שראינו עד היום בישראל. לגבי תוכניות פיתוח עתידיות, אני מצפה מהעירייה ומהנמל לשבת יחד ולהציג חזית אחידה. תגידו ביחד מה אתם רוצים, ונהיה אתכם. אני אומר לכם, השנה הקרובה תהיה שנת הדחפור. בכל מקום בארץ תראו דחפורים עובדים. אנחנו דואגים שתהיה פה מהפכה, גם בנמל חיפה".

בסיום שלב הנאומים, עברו האורחים לטקס הרמת הכוסית, שם הפתיעו אנשי הנמל את שר התחבורה עם סרטון מיוחד בו הם מברכים אותו ליום הולדתו שהתקיים בשבוע שעבר (21/9).

נציין כי לאור חשיבותו של נמל חיפה לכל אזור צפון המדינה, באירוע נכחו בנוסף גם ראש עיריית נשר דוד עמר, ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ וראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי.