גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 17.10.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.649 +0.11
אירו 4.214 -0.206
ליש"ט 4.7887 -0.623
100 יין 3.2494 -0.129
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

מנכ״ל צים לשר התחבורה: נזקים ורמת שירות נמוכה מחברת נמל אשדוד

אלי גליקמן מציין כי צים שוקלת דרישה לפיצוי כספי על הנזקים שנגרמים לה בנמל אשדוד, וזאת של ההתנהלות המסחרית הבלתי תקינה של חברת נמל אשדוד. גליקמן לשר כץ: הצטברות הנזקים ומשך זמן השיבושים מחייבים ״רמת טיפול אחרת״
10.05.18 / 10:41
אלי גליקמן, מנכ״ל צים. פגיעה אנושה בספנות הישראלית
10.05.18
אלי גליקמן, מנכ״ל צים. פגיעה אנושה בספנות הישראלית

מנכ״ל חברת צים, אלי גליקמן, פנה אתמול במכתב לשר התחבורה ישראל כץ בו הוא מצהיר כי חברת צים מקבלת רמת שירות נמוכה מחברת נמל אשדוד, ומציין כי הסיבה לכך אינה נעוצה רק ביחסי העבודה המעורערים בין הנהלת הנמל לעובדים אלא נעוצה בהתנהלות הכללית של הנהלת חברת הנמל.

 

״הנזקים אשר נגרמו ונגמרים מדי יום לחברתנו מטילים עלינו נטל בלתי מתקבל על הדעת ומייקרים את עלות התפעול שלנו מעבר לכל קנה מדינה סביר״, כותב גליקמן, ״בוודאי בהשוואה לעלויות מקבילות בנמלים דומים״. 

 

גליקמן מציין כי חברת צים פנתה לחברת נמל אשדוד בדרישה לפיצוי על הנזקים שנגרמים לה, ומוסיף כי ״אי מציאת פתרון דרסטי בהובלת משרד התחבורה ימשיך לפגוע פגיעה אנושה בספנות הישראלית וכפועל יוצא בסחר הישראלי״. גליקמן מוסיף כי ״ברור כי פגיעה זו תשתקף בהשפעה שלילית על יוקר המחייה במדינה״. 

 

לדברי גליקמן, הצטברות הנזקים ומשך הזמן שבו נמשכים השיבושים בנמל אשדוד מחייבים ״רמת טיפול אחרת״. 

 

גליקמן אף צירף לפנייתו אל שר התחבורה את המכתב שהוציא בתחילת השבוע לבלומנטל ולהוזמן-בכור אשר נושאו הוא ״פגיעה מתמשכת ברמת השירות וגרימת נזקים לחברת צים״ ובו הוא מפרט את ההתדרדרות בשירות כפי שחווה זאת חברת צים אשר חשה כ״לקוח סוג ב׳״ בנמל אשדוד: בעיות תפעוליות, תקלות מתמשכות ובלתי מטופלות בציוד, היעדר זמינות ונגישות רציפים עקב העדפת אחסנה של אלפי כלי רכב מיובאים, היעדר הקפדה על סדר החלונות, מחסור בהקצאת ידיים, מתן העדפה לאניות בשותפויות שתי הבריתות הגדולות, ועוד. 

 

גליקמן מציין במכתבו לראשי חברת נמל אשדוד כי ״לנוכח הבעיות התפעוליות צים נאלצת לדלג על הפקידה בנמל אשדוד באופן תדיר״, וכתוצאה מכך, טוען מנכ״ל חברת צים, נפגעת בצורה חמורה רמת השירות ללקוחותינו והמוניטין המסחרי של צים. כמו כן, טוען גליקמן, צים נושאת בעלויות הובלה יבשתית במשאיות לדחיפת מטענים לדרום – הובלה שנושאת בצידה עלויות ואורכת זמן רב. בנוסף, טוען גליקמן, עקב סירוב הנמל לאחסן מכולות ריקות המועברות מחיפה, אלו משוחררות ממסופים עורפיים באשדוד תוך דרישה של הלקוחות לשפותם בגין הפרשי העלויות – הפרשים של 300 עד 400 שקלים למכולה. 

 

״נהיר לכל״, כותב גליקמן, ״כי ההתנהלות המסחרית של חברת נמל אשדוד ככלל אינה תקינה, ובפרט מצביעה לטעמנו על כשל חמור בתודעת השירות כלפי צים במיוחד, וזאת לא רק בהשוואה לאמות המידה המוכרות לנו מנמלים בעלי סדר גודל דומה לזה של נמל אשדוד״. 

 

״אשר על כן״, מוסיף גליקמן ופונה לראשי נמל אשדוד, ״אנו מבקשים כי תפעלו באופן מיידי לתיקון הליקויים וההתנהלות של חברת נמל אשדוד כלפי צים, כאשר כאמור צים שוקלת בימים אלו הכנת דרישה פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לנו עד עתה, בשל הכשלים הניהוליים עליהם הצבענו״. 

 

העתקים ממכתבו של גליקמן נשלחו לקרן טרנר איל, מנכ״לית משרד התחבורה, ר/ח יגאל מאור, מנהל רספ״ן, שרגא ברוש, יו״ר איגוד המשתמשים, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, אורנה הוזמן בכור, יו״ר חברת נמל אשדוד ואיציק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד. 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 923
פייסבוק

×