היום (ג') זומנו נציגי החברות שפרשו מהמכרז להפרטת נמל אילת לסבב פגישות עם נציגי רשות החברות הממשלתיות, במטרה לשכנע אותם לחזור ולהשתתף במכרז.
נציגים של חלק מהחברות אמרו היום ל-"PORT2PORT" שהיה והמדינה תיסוג בה מכוונתה לקבוע סכום מינימום של 100 מיליון שקל למכרז, כמו גם "שינוי של חלק מתנאי המכרז", לדבריהם, יש בכוונתם לשוב ולהשתתף.
בתחילת החודש הודיעו הקבוצות שנותרו במכרז - קבוצת גולד בונד שבבעלות שלמה שמלצר ושלומי פוגל, גדות מכליות בבעלות איש העסקים יוסי מימן ופפו ספנות בבעלות האחים נקש – לרשות החברות הממשלתיות על פרישתן.
זאת לאחר שגולד בונד וגדות מכליות פנו למינהל רשות החברות הממשלתיות ולממונה על ההפרטה במשרד האוצר בדרישה (שלא נענתה) להפחית את מחיר המינימום, שהועמד על 100 מיליון שקל.
ביום שלישי בשבוע שעבר היה אמור להתחיל תהליך התמחרות הפרטת הנמל, אך רשות החברות הממשלתיות הודיעה שהיא דוחה את המועד ל-15 באוגוסט.
החברה היחידה שנגשה לבסוף למכרז היא כי"ל, הנמצאת בבעלות עידן עופר, ועדיין צריכה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים, מאחר והיא מפעילה מסוף בנמל אילת.
הישארות גורם בודד במכרז עורר רעש במערכת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' הודיעה על כוונתה לפנות לבג"צ במידה וכי"ל היא שתזכה. בנוסף, הודיעו יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) על דרישתם לבטל את המכרז ולקיים דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת בכדי לדון במצב החדש.
בחודש יוני השנה אמר מנכ"ל חברת ממן (שפרשה מהמרוץ) עופר לינצ'בסקי, שהמכרז להפרטת נמל אילת הוא "מכירה פומבית מתמשכת". בוועידת "PORT2PORT" אמר לינצקבסקי: "אין שום פרמטר של היקף ההשקעה, אין שום פרמטר של שיתוף פעולה עם נמל עקבה, אין שום מחויבות להגדלת הפעילות בנמל. בוודאי שאין מחויבות להביא קווי מכולות. ואם זה המצב, אני חושב שהמכרז הרבה פחות מעניין".
מלבד מחיר המינימום, בעיה אחת שכבר נפתרה היא הרציף השבור, שבכוונת המדינה היה שהחברה הזוכה תממן את תיקונו. סוגיה זו ירדה מהפרק, לאחר שהמדינה שריינה 40 מיליון שקל לעבודות התיקון.
בנוסף, כפי שעולה ממכתב ששלח בחודש יוני בא כוח חברת גולד בונד, עו"ד יוסף שם טוב, למינהל יחידת ההפרטה, עמדו בפני המתמודדות הרעה משמעותית בתוצאות חברת הנמל כתוצאה מהפחתה משמעותית בהכנסות ומעלייה בהוצאות שכר העובדים; הפחתת התעריפים לכי"ל; עלות יישום תקנות ניהול התעבורה הימית ועוד.
ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה לדברים.