נשיא לשכת הספנות לשרת התחבורה: נדרשת פגישה דחופה

ד״ר יורם זבה כותב במכתבו לשרת התחבורה מיכאלי כי ״אנו חושבים שיש לקיים בדחיפות ישיבות משותפות עם נציגי הלקוחות מתוך הנחה שלא כל התורה מתבטאת בדיונים עם מנהלי הנמלים ובביקורים אצלם״. טוען: הקשר החיוני בינינו קיבל מפנה לרעה בהשוואה לעבר


10:12 ,26.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ יורם זבה, פנה לאחרונה לשרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, בבקשה להיפגש עמה בדחיפות ולדון עמה במצב בנמלי ישראל. ״עם כל הכבוד למשרד התחבורה והנמלים הממשלתיים, אנו חושבים שיש לקיים בדחיפות ישיבות משותפות עם נציגי הלקוחות מתוך הנחה שלא כל התורה מתבטאת בדיונים עם מנהלי הנמלים ובביקורים אצלם״, כותב ד״ר זבה לשרה מיכאלי במכתב שהעתקים ממנו נשלחו למנכ״לית המשרד מיכל פרנק ולמנהל רספ״ן, יגאל מאור.

 

״חברי לשכת הספנות, נציגי חברות הספנות מכל העולם, מהווים מקור ייחודי, מקצועי ורב ניסיון לכל הבעיות והפתרונות. הם אחראים לאניות, לשרות הימי, לפיתוח אמצעי השינוע של 99.5% מהסחר הישראלי המהווה כמעט שני שלישים מהתמ״ג. אנשי התפעול של הלשכה נמצאים תדיר ברציפי ומשרדי הנמלים. קולם לא נשמע והתסכול רב״.

 

ד״ר זה מציין כי מנכ״לית משרד התחבורה אכן נפגשה עם נציגי הלקוחות, אולם זה התבטא  בישיבה אחת בלבד. גם מנהל רספ"ן, המודע לכל הבעיות, נמצא בקשר מתמיד כולל טיפול בבעיה זו או אחרת. ״אנו חושבים שפגישה עם כבוד השרה תהווה תוספת תרומה חשובה להבנת הבעיות ופתרונן. לדאבוני, הקשר החיוני בינינו קיבל מפנה לרעה בהשוואה לעבר״.

 

ד״ר זבה נותן במכתבו מספר דוגמאות למצב בנמלים בהם: התפוקה לאנייה וטוען כי הזמן לפריקת אניות בנמלי הארץ עולה בכמה מונים על הזמן בנמלים אחרים בעולם. ״ המחדל הגדול הוא איפה התפוקה הנמוכה לאנייה ברציף, מבלי להמעיט מהעובדה שדרך קבע מספר האניות על עוגן ממשיך להיות גבוה״, טוען ד״ר זבה, והדבר לא הוזכר באף דיון.

עוד מציין ד״ר זבה כי העבודה במשמרות אינה פרודוקטיבית מבחינת חלוקת משאבי העבודה אך הגבייה זהה לאורך כל היממה. ד״ר זבה מזכיר את הרציפים הריקים שכרגע עומדים ללא שימוש, ואת התקלות בציוד נמלי אשר גורמות לעיכובים והפרעות בעבודה הסדירה.

 

״לאור הנ״ל, כותב נשיא לשכת הספנות, ״אנו מבקשים אפשרות מעשית באמצעות פגישה דחופה בכדי להציג את  טענותינו והצעותינו ולדרוש מכבוד השרה לממש או לאכוף את כוחה הרגולטורי כלפי הנמלים, הן עבורנו, הן עבור כל לקוחות הנמלים, הן עבור הנמלים הקיימים עצמם לקראת התחרות העתידית, והן עבור כל כלכלת ישראל״.