עובדי נמל אשדוד חוזרים לעבוד בתפוקות מלאות בהוראת בית הדין לעבודה בירושלים. לאחר שהתאחדות התעשיינים פנתה אמש לבית הדין לעבודה בדרישה לכפות על האוצר וההסתדרות לקיים דיון בנושא העיצומים בנמל אשדוד ולהחזיר העובדים לעבודה, התכנסו הצדדים הבוקר ב-10:00 לדיון בבית הדין הארצי בירושלים.
אבי אדרי,יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר ל-port2port כי "אני שמח שבית הדין שמע את הצדדים והורה לנו ולאוצר לשבת ולפתור את הדברים". לדבריו, עתה עומדים בפני ההסתדרות והאוצר 14 יום לדיונים ומשא ומתן שבסופם אם לא יגיעו לסכמה בעניין ייגשו שוב לבית הדין.
אדרי מברך על ההזדמנות לערוך דיוני משא ומתן עם האוצר, זאת לאחר שעד כה כל הניסיונות לכך עלו בתוהו. בינתיים, הוא מסביר, העובדים יחזרו לתפוקות בהם עבדו בתקופה בה היו מקבלים את הטבת הארוחה הזוגית, כאשר הזכאות לה תמשיך להירשם לטובתם והם אינם מאבדים אותה בעת דיוני המשא ומתן.
מלשכת הספנות נמסר מוקדם יותר הבוקר כי, מחוץ לנמל אשדוד המתינו הבוקר 11 אוניות" חמש אוניות מטען כללי עם עומק המתנה של כששה ימים, ארבע אוניות צובר, אוניית מכולות אחת ואוניה אחת למתקנים האוטומטיים.
לעומת זאת, בנמל חיפה נמשכת ההטמעה של מערכת ה-TOS ולפי לשכת הספנות הקשיים רבים ובכללם הקטנת כמות ה"ידיים" המוקצית לאוניות, דחיית כניסת מכולות יצוא לנמל, שיבושים בעורף הנמל בקבלה ובמסירה של מכולות מליאות וריקות כולל המתנות למשאיות". לדברי הלשכה, התפוקות ויכולות נמל חיפה בענף המכולות אינם עונים בשלב זה למצבת האוניות שממתינה בנמל והכוללת גם לא מעט מטעני אשדוד בייבוא ובייצוא.
כתוצאה מכך החריפה גם המתנת אוניות המכולה מחוץ לנמל. בחיפה המתינו הבוקר מחוץ לנמל 13 אוניות: 11 אוניות מכולה עם עומק המתנה של כיום עד יומיים, אוניית צובר אחת ואוניית מטען כללי אחת עם עומק המתנה של כיום אחד.
נזכיר כי, ד"ר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ונשיא לשכת המסחר חיפה והצפון וראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, פנו למשרדי התחבורה והאוצר בבקשה שהתערבו בעיצומים ויביאו לסיומם, אך מאמציהם לא העלו דבר.