עכשיו זה רשמי: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלי ישראל

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה הבוקר סכסוך עבודה בנמלי חיפה, אשדוד ואילת. המשמעות היא כי ב-10 בספטמבר יוכלו העובדים להשבית כליל את הנמלים. אבי אדרי מההסתדרות: "המאבק יצא לדרך והוא הולך להיות קשה"


00:00 ,26.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה הבוקר סכסוך עבודה בנמלי חיפה, אשדוד ואילת. המשמעות היא כי ב-10 בספטמבר יוכלו העובדים להשבית כליל את הנמלים. אבי אדרי מההסתדרות: "המאבק יצא לדרך והוא הולך להיות קשה"
 
הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה הבוקר באופן רשמי סכסוך עבודה בנמלי ישראל והודעה על כך הופצה למעסיקים, קרי חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד וחברת נמל אילת. משמעות הכרזת סכסוך העבודה היא כי ב-10 בספטמבר יוכלו עובדי הנמלים להשבית כליל את נמלי ישראל.
 
לדברי אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, "המאבק יצא לדרך והוא הולך להיות קשה". אדרי ציין כי מטרת המאבק היא להבהיר לממשלה ולמשרד האוצר כי אי אפשר להתנהל מול העובדים בצורה שכזאת. "ככה לא מתנהלים מול עובדים, מול ועדים חזקים, מול הסתדרות חזקה – לא פועלים באמצעות חקיקה אלא רק בדרך של הידברות ומשא ומתן". אדרי הוסיף כי ההסתדרות לא תמצמץ וכי בכוונתה להיאבק בחקיקה "עד הסוף". אדרי חזר והדגיש כי "המחאה העיקרית היא על הדרך – לא כך מתנהלים אל מול העובדים במערכת יחסי העבודה במדינת ישראל".
 
אדרי הוסיף וציין כי "לשמחתי מצטרפים אלינו גם המעסיקים וגם המשתמשים בהובלה הימית שתומכים במאבק שלנו. לצערי קיים דו-שיח של חירשים בין הממשלה להסתדרות, ואנחנו לא נשב בשקט כאשר מניפים את החרב לצווארנו. שתיקה פירושה הסכמה עם התהליך ולכן אנו נוקטים בצעדים ברורים וחד משמעיים כבר עכשיו – אין בכוונתו להמתין עד להתכנסות ועדות הכנסת".
 
לדברי מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, הסכמי הרפורמה לא קיימים למעשה כיום. "מה שווים הסכמי הרפורמה כרגע? הממשלה הפרה את הסיכומים ולכן מבחינתי ההסכם אינו קיים עוד. מהלך חד צדדי יזכה במענה חד צדדי. אנחנו קיבלנו סטירה ואנחנו לא נשתוק".
 
נזכיר כי העיצומים והשיבושים בנמלי חיפה ואשדוד נמשכים גם הבוקר, זה היום השני ברציפות, וזאת לאחר שאושר תקציב הממשלה וכן חוק ההסדרים המציע ליישם את מודל הלנד-לורד בנמלי ישראל ולמעשה להכניס מפעילים חיצוניים לנמלים.
 
ממקורות יודעי דבר בנמלים נמסר כי העובדים ממשיכים להתאגד באסיפות הסברה מעת לעת וכאשר העבודה מתחדשת היא נעשית בקצב איטי, דבר הגורם לתפוקות נמוכות מאוד.
 
על פי ההערכות מדובר בתפוקות העומדות על 30% מהתפוקות הרגילות בנמלים, ואף בתפוקות הנמוכות מכך. ככל הידוע, בנמל חיפה קיימים תורים של עשרות משאיות בכניסה לנמל אשר מוכנסות רק כאשר העבודה מתחדשת מפעם לפעם.