צוק: לא נפעל להגדלת שעות הפעילות במסופים העורפיים

לדברי נשיא לשכת הספנות המכולות הריקות מגיעות לנמל באופן אקראי. גבי בן הרוש: הנמלים מנסים לפתור את החסמים ואילו אנשי הספנות מייצרים אותם


00:00 ,25.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי נשיא לשכת הספנות המכולות הריקות מגיעות לנמל באופן אקראי. גבי בן הרוש: הנמלים מנסים לפתור את החסמים ואילו אנשי הספנות מייצרים אותם
 
למערכת port2port נודע כי נושא קבלת המכולות הריקות בנמל אשדוד מסרב לרדת מעל הפרק, ולמרות  סיכום דיון שהתקיים בתאריך 14 בנובמבר 2007 בחברת נמל אשדוד, ובו נקבע כי נשיא לשכת הספנות ראובן צוק, יפעל בשבוע-יים הקרובים להגדיל את שעות הפעילות של המסופים העורפיים בשעתיים נוספות בשעות הערב ובשעה נוספת בשעות הבוקר, נדמה כי פתרון אמיתי לבעיה טרם נמצא.
 
לטענת ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, קריאתו של גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, לחברת נמל אשדוד שלא להקפיא את ההחלטה שלא לקבל מכולות ריקות בשעות השיא של הנמל, נוגדת למעשה את ההחלטות והסיכומים אליה הגיעו המשתתפים בדיון בהם נציגי הנהלת הנמל, התעשיינים, הספנות והמובילים. כזכור, חברת נמל אשדוד החליטה לאפשר קבלת מכולות ריקות לנמל בכל שעות היממה.
 
עקב כך הוציאו ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, וכן צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, מכתב למנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס, בו הם מציינים כי הם מבטלים את הסכמתם להחלטה שהתקבלה בדיון. כמו כן מציינים השניים כי "נשהה המשך טיפול נוסף שלנו בנושא". 
 
לדברי צוק, המכולות הריקות חוזרות לנמל באופן אקראי ולא מתוכנן.
 
צוק הוסיף כי הבעיה טמונה בעיקר במחסור בציוד שינוע בנמל אשדוד שאינו מאפשר להם לתת בעת ובעונה אחת שירות טוב בקו המים ולמשאיות. לדבריו, "גם גבי בן הרוש יודע כי הפתרון אינו בידי המסופים ולכן לא ברורה לנו דרך התנהלותו".
 
צוק טוען כי בן הרוש מסכים מחד בדיון משותף לבדוק אפשרויות שעשויות לעזור בעיקר למובילים ומיד לאחר מכן הוא חוזר בו ומתכחש להסכמותיו. "אם המובילים מעוניינים להמשיך ולהתלונן רק כדי שיהיה להם 'אשם תמיד' זו בחירתם והחלטתם", הוסיף צוק, "ולי נותר רק להצר על כך".
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, ציין בתגובה למכתבם של ראובן צוק וצבי פלדה כי המסופים העורפיים מאריכים את שהותם של נהגי המשאיות במסוף וגורמים לעיכובים שמגיעים בסופו של דבר לנמל. בן הרוש המחיש את המצב עם דוגמה מהשטח: נהג משאית שהגיע למסוף עם מכולה ריקה ונשלח לנמל אשדוד בשעה 15:50 גילה כי המסוף לא שידר לנמל את המכולה. כאשר ניסה לברר מה עלה בגורל השידור והתקשר למסוף קיבל מענה קולי – המסוף העורפי כבר לא עבד. המשמעות: אותו נהג צריך לחזור ביום שלאחר מכן על מנת להחזיר מכולה ריקה לנמל.
 
לדברי בן הרוש, הארכת שעות הפעילות של המסופים לא תפתור את הבעיה מכיוון שהמסופים העורפיים עצמם סובלים גם הם מחוסר מקום. בן הרוש הזכיר כי טרם נפתר נושא התשלום עבור שעות פעילות נוספות של המסופים העורפיים.
 
בן הרוש הוסיף כי הנמלים מנסים לתרום את חלקם לפתרון הבעיות והחסמים אך נציגי הספנות אינם תורמים את חלקם אלא גורמים בעצמם ל"יצירת חסמים".