המשלחים הבינלאומיים נפרדו מסגל ועוזני

במסגרת מפגש הקרגו קלאב השנתי נפרדו אמש חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס מראש מינהל המכס וממנכ"ל חברת נמל חיפה. השניים זכו לשבחים רבים. נשיא איגוד לשכות המסחר ניצל הבמה ותקף הפרסומים על כינון מועצה חברתית-כלכלית


00:00 ,16.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת מפגש הקרגו קלאב השנתי נפרדו אמש חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס מראש מינהל המכס וממנכ"ל חברת נמל חיפה. השניים זכו לשבחים רבים. נשיא איגוד לשכות המסחר ניצל הבמה ותקף הפרסומים על כינון מועצה חברתית-כלכלית
 
מפגש הקרגו קלאב של ארגון התאגידים של סוכני המכס הפך בשנים האחרונות למפגש שנתי מסורתי בו לוקחים חלק סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים כמו גם הנהלת המכס ומנהלי הנמלים והמסופים האוויריים. המפגש שנערך אמש היווה הזדמנות מצוינת להנהלת הארגון בראשות שלמה שרון להיפרד מעמי סגל, ראש מינהל המכס היוצא ומעמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה היוצא.
 
עמי סגל, שפרש לאחרונה מתפקידו כראש מינהל המכס, מסכם למעשה 34 שנות שירות במגזר הציבורי. את תפקיד ראש מינהל המכס הוא קיבל על עצמו באפריל 2005 ולאורך התקופה זכה לשבחים רבים מנציגי המגזרים השונים שבאו במגע ישיר עמו. "עמי סגל מהווה עבורי דוגמה לנושא משרה בכירה במגזר הציבורי", אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, והוסיף "מנוע הצמיחה האמיתי של המגזר הציבורי הוא בהעלאת רמת השירות בשירות המדינה ועמי סגל ידע לתת תשובות ומעולם לא נהג באדישות או זלזול".
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים, הוסיף: "עמי היה שותף מלא. מעבר לרצון, חשנו בתודעת השירות שהיתה ברמה של ביצוע ויחס. אין לי ספק שאנו נמשיך להיפגש ולהיעזר בניסיונו האישי".
 
סגל מצדו הודה לנוכחים וקרא לנציגי הממשלה למנות ראש מינהל מכס חדש בהקדם האפשרי. לדבריו, יש הרבה תהליכים שנעצרו. "צריך להריצם קדימה ויפה שעה אחת קודם".
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה היוצא, עמוס עוזני, קיבל על עצמו את התפקיד מיד עם החתימה על הסכם הרפורמה בנמלי ישראל. עוזני, עו"ד ובעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, מילא קודם לכן שורה של תפקידים בכירים ברשות הנמלים והרכבות ושימש במשך כחמש שנים כמנכ"ל הרכבת. "אני יודע שהיו לו הרבה ויכוחים עם משרד התחבורה ובתוך המערכת הנמלית. יחד עם זאת, עמוס עוזני ידע תמיד להתייצב מול ביקורת ולפעול על פי אמונתו האמיתית ולדעת גם שהוא סופג את האש", שיבח אותו אמש אוריאל לין.
 
לדבריו אלה הצטרף שלמה שרון שאמר: "הנמרצות והיכולת לפתור בעיות אפיינו את עמוס. נוכחתי בישיבות שבהם עמוס לא התבייש להציג עמדות לא מתפשרות מול המנכ"ל או שר התחבורה. בסך הכל ראינו שנמל חיפה תפקד בצורה טובה ועם כל המגבלות הצליח עמוס להרחיב את השירותים".
 
אחרון המברכים היה עמי סגל שאמר: "ראיתי בו אדם עם חזון ואומץ בלתי רגיל. מדינת ישראל הפסידה מנהל נמל שאם היו נותנים לו לתפקד הוא היה מצעיד את הנמל הרחק קדימה". 
 
לין: ביקורת חריפה על ההצעה לכונן מועצה חברתית-כלכלית
 
בימים האחרונים פורסמה בכלי התקשורת השונים הצעה לכונן מועצה חברתית-כלכלית שבה ייקחו חלק נציגי ההסתדרות והתעשיינים, שתופקד על גיבוש מדיניות ארוכת טווח ותשאב את סמכויותיה מחקיקה מיוחדת. נשיא איגוד לשכות המסחר ניצל אמש את הבמה ומתח ביקורת חריפה בציינו כי במידה ותוקם מועצה חברתית-כלכלית, היא תכלול את המגזר העסקי כולו עם ארגוני העובדים והממשלה. הוא ציין כי מועצה זו לא נועדה להחליף את הסמכויות של מוסדות נבחרים. לדבריו, התעשייה בישראל אינה יותר מ- 21% מהתוצר העסקי והיא מעסיקה 23% מסך העובדים במגזר העסקי. לעומת זאת, ציין לין, 31% מכלל היצוא הלאומי של מדינת ישראל הינו בשירותים.