ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית בחברת ק.א.ל

לטענת ההסתדרות, ק.א.ל, בה הוכרז סכסוך עבודה לפני שלושה שבועות, מסרבת למצוא פשרה שתקל על תנאי הבידוד הקשים של הטייסים בסין ובהונג קונג. חברת ק.א.ל: ״החברה בוחנת את דרכי הפעולה האפשריות ומקווה למצוא פתרונות מתאימים״


11:57 ,26.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע הודעת חברת ק.א.ל (קווי אוויר למטען) כי תזמן 23 מטייסיה - כמחצית מכלל טייסיה - לשימוע לפני פיטורים, הכריז הלילה איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות על השבתה כללית בחברה, וזאת בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז ב-4.10. ההשבתה תכלול את כל הטיסות היוצאות של ק.א.ל, למעט טיסות חירום שיאושרו בוועדת חריגים. טייסי חברת ק.א.ל, שטסים לסין ולהונג קונג, סובלים משהייה ממושכת בתנאי בידוד קשים, ומההסתדרות נמסר כי כל ניסיונות ההסתדרות והוועד לנהל מו״מ בעניין עלו בתוהו.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: ״הזדעזענו לשמוע על תנאי הכליאה של טייסי ק.א.ל בסין. בחלק מהפעמים הטייסים חויבו להסתגר בחדר לתקופה של 4 ימים רצופים תוך איסור של פתיחת חלונות בחדר. מדובר בסצנה הלקוחה מהסרט 'אקספרס של חצות' שאינה מיטיבה עם נפש של כל אדם בכלל ועם נפש של טייס שאמור להטיס מטוס בבטחה, בפרט. ארגון הטייסים העולמי הבהיר מפורשות שמדובר בסגר שיש לו השפעה נפשית על הטייסים והמליץ שסגר מעל 48 שעות יהיה על בסיס התנדבותי. במקום שהנהלת החברה תחבק את טייסיה, היא החליטה בצעד קיצוני לסגור את הקו לסין ולפטר כ-50% מטייסי החברה. מדובר בקו אדום, לא אנושי, שמפעיל אצלנו כארגון עובדים וכבני אדם מגננה טבעית ומוצדקת. נשמור ונגן על טייסי ק.א.ל בכל האמצעים העומדים לרשותנו״.

 

ועד טייסי ק.א.ל: ״מתחילת הקורונה אנחנו טסים באופן כמעט בלעדי לסין והונג קונג שמחייבות בבידוד ממושך, שהייה בחדרים סגורים ללא אפשרות לצאת מהחדר או אפילו לפתוח חלון - לתקופות של עד אפילו חמש יממות ברציפות. אין בעולם דוגמה לטייסים שעשו מעל ומעבר בתקופת המשבר הזו כמו הטייסים שלנו, ובזכות מאמציהם החברה נמצאת בתקופה המשגשגת אי פעם. ביקשנו מהחברה, בדומה להמלצת ארגון הטייסים הבינלאומי, להגדיר נוהל שהייה בתנאי בידוד לטייסינו על מנת לשמור על בריאותם של הטייסים ובטיחות הטיסה. לצערנו, החברה סירבה לשוחח איתנו בנושא ונאלצנו להכריז על סכסוך עבודה. בתגובה החברה הודיעה כי תפטר כמחצית מטייסי החברה לאלתר. כל מה שביקשנו מההנהלה הוא לדון איתנו כדי להגדיר נוהל מסודר לשהיות הבידוד כדי שתהיה לטייסים ודאות בנוגע לניהול חייהם, וכדי שהם יוכלו לדעת שהם יכולים לחזור הביתה אחרי פרק זמן סביר למשפחותיהם. אנו קוראים להנהלת ק.א.ל להתעשת ולשבת איתנו כדי שנוכל להגיע להסכמות לטובת כולם״.

 

מהנהלת החברה נמסר כי ״טייסי החברה הודיעו על סכסוך עבודה עקב תנאי השהייה בבידוד הנדרשים על ידי השלטונות ביעדים במזרח אסיה. החברה בוחנת את דרכי הפעולה האפשריות ומקווה למצוא פתרונות מתאימים״.