חנ״י ערכה כנס להבטחת פעילות הנמלים בשעת חירום

חברת נמלי ישראל קיימה לראשונה את הכנס המקצועי בהשתתפות כל גורמי המדינה הרלוונטיים בתחום הימי והביטחוני. במסגרת הכנס, שיתקיים מעתה מדי שנה, נערך משחק תרחישים שנועד לתרגל התמודדות ודרכי המענה של כל הגורמים הרלוונטיים


10:06 ,19.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל קיימה כנס שנתי ראשון בנושא הבטחת פעילות הנמלים בשעת חירום בו השתתפו כל נציגי ענף הנמלים בישראל המשתמשים וארגוני החירום וההצלה. מנכ״ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל, קידם ויזם לראשונה את הכנס המקצועי במתכונת נרחבת במטרה ליצור שיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים להבטחת רציפות תפקודית של הנמלים בזמני חירום. זאת מתוך ראייה, כי שמירה על הפעילות הנמלית התקינה היא תנאי הכרחי לפעילות המשק הישראלי.

 

פתיחת הנמלים החדשים, נמל המפרץ שנפתח בספטמבר האחרון בחיפה ונמל הדרום שצפוי להיפתח באשדוד בקרוב, לצד מעבר חברות התעבורה הימית בחיפה ובאשדוד אשר נותנות שירותי ניתוב וגרירה ימיים, לאחריות חברת נמלי ישראל מחייבים לוודא שכל גורמי הביטחון והנמלים ידעו כיצד לפעול בתיאום בזמני חירום על מנת לשמור על פעילות נמלית רציפה ולתת מענה מקסימאלי למשק הישראלי.

 

במסגרת הכנס התקיימו הרצאות שעסקו בין השאר באיומים האפשריים שעלולים לפגוע בנמלים במהלך לחימה או כחלק מהתקפה ישירה של גורמי טרור בתחומם. בנוסף, לראשונה נערך משחק תרחישים שנועד לתרגל התמודדות ודרכי המענה של כל הגורמים הרלוונטיים עם מצבי חירום שעלולים להתממש בנמלים כגון אירועי חומ״ס, אירועי סייבר, שרפות בכלי שייט ונפלים בשטח בריכות הנמלים.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר כי בתרגיל השתתפו כל הגורמים הרלוונטיים בתחום הימי והביטחוני, בהם נציגי רח״ל (רשות חירום לאומית), נציגי משרד התחבורה, משטרת ישראל, חיל הים, מערך הסייבר, רספ״ן (רשות הספנות והנמלים) ונציגי חברות הנמלים הקיימים והחדשים. עוד נמסר מחנ״י כי הכנס המקצועי של חברת נמלי ישראל יתקיים מעתה מדי שנה לגופי החירום ולאגף הלוגיסטיקה הימית המשותף לנמלי ישראל ולענף הספנות בישראל.

 

יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: ״בשנה האחרונה חלו שינויים משמעותיים והיסטוריים במבנה ענף נמלי הים המסחריים כחלק מרפורמה מהותית שמובילה חברת נמלי ישראל על מנת ליצור תחרות והביא להתייעלות ושיפור השירות. לכנס זה חשיבות רבה בעיתוי הנוכחי על מנת להיערך באופן הטוב ביותר לכל תרחיש שעלול להתממש ולוודא שכל גורמי ענף הנמלים והביטחון יפעלו באופן המקצועי והטוב ביותר על מנת להבטיח פעילות תקינה בנמלים.

 

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: ״הנמלים הינם נכס אסטרטגי בעל חשיבות קריטית למדינת ישראל ולמשק. ענף הנמלים עבר בשנה האחרונה שינויים מרחיקי לכת. כחלק מהשינויים חנ״י קלטה את פעילות התעבורה הימית באשדוד ובחיפה, השלימה מכרז לניהול והפעלת הממגורות בחיפה, מתכננת ומקימה את מנהרת תשתיות חדשנית ומתקדמת ונערכת לראשונה לקראת ניהול מסוף הכימיקלים הצפוני בחיפה. כנס זה מאפשר לנו לגשר וליצור שיתוף פעולה בין כל הגורמים על מנת להבטיח פעילות תקינה ורציפה של הנמלים. אני רואה חשיבות רבה בהיערכותם של הנמלים, חברת נמלי ישראל וגורמי החירום וההצלה במדינה להבטחת תפקוד הנמלים בכל מצב נתון על מנת שיוכלו לשרת באופן המקצועי הטוב ביותר את אזרחי מדינת ישראל״.

 

יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס לכנס ואמר כי ״חשוב מאוד להדגיש שאחת התוצאות החשובות מהכינוס החשוב הזה שאנו מברכים עליו מכל הלב הוא ליצור היתכנות תפעולית במקרה של אירוע סייבר בנמלים״.