היינאן איירליינס החלה לפעול בישראל

היינאן איירליינס, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, החלה בהפעלת קו תל-אביב - בייג'ין עם שלוש טיסות שבועיות (הלוך-חזור). טיסות המשך לשנחאי וגואנגז'ו תהיה ללא תוספת תשלום


10:25 ,01.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה היינאן איירליינס (Hainan Airlines) - חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין וחברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר בסין חונכת קו טיסות חדש תל אביב-בייג׳ין. הקו יציע שלוש טיסות שבועיות (הלוך חזור) עם טיסות המשך לשנחאי וגואנגז׳ו.

 

טיסת הבכורה של היינאן איירליינס נחתה בשבוע שעבר (ה׳) בנמל התעופה בן גוריון בתל-אביב כשעל הטיסה הגיעה משלחת בראשות סיה האו מינג (Xia Haoming) מנכ"ל היינאן איירליינס ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי ורעייתו. המשלחת נתקבלה בטקס חגיגי שנערך בנתב״ג.

 

סיה האו מינג (Xia Haoming) מנכ"ל היינאן איירליינס, אמר באירוע כי "היינאן איירליינס שמחה לחנוך את קו התעופה החדש לתל אביב. החברה תציע שירות במטוסים חדישים מסוג איירבוס 330A ומחירים שוברי שוק, שכמותם לא היו עד כה בישראל. המטרה שלנו להביא לישראלים בשורה צרכנית עם שירותי איכותי ולשכנע אותם לבקר יותר בסין, כמו גם, להנגיש את ישראל לתייר הסיני שמחפש יעדים חדשים בעולם."

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ציין כי פתיחת הקו תתרום לא רק לתחום התעופה והתיירות אלא גם להידוק הקשר בין המדינות, ומקווה שהפעילות הזאת תעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות. "מהפיכת השמיים הפתוחים שהובלתי הביאה לפריחה משמעותית במספר החברות הזרות הנוחתות כיום בישראל וכתוצאה מכך ירידת מחירים משמעותית". 

 

עוד הוסיף כ"ץ, "בימים האלה מתקיימים דיונים כדי לקדם חתימת הסכם סחר חופשי בין המדינות. אנחנו רואים בקו הזה פוטנציאל לגידול וקידום התיירות, וגם פוטנציאל לקידום הקשר העסקי בין המדינות, שאנשי עסקים יוכלו לטוס באופן ישיר ומהיר כדי לקדם את העסקים. ואנחנו בטוחים שמספר התיירים הסינים בישראל ילך ויגדל. בשלב הראשון נסתפק בפרומיל אחד בלבד, 1.4 מיליון. 

 

שר התיירות יריב לוין אמר בטקס "משרד התיירות פעל רבות בשנים האחרונות כדי שהמגעים עם החברה יישאו פרי, ואני נרגש לראות פה היום את התוצאה המוצלחת. קיבלנו החלטה להשקיע סכום חסר תקדים בשיווק התיירות מסין לישראל, ולהכפילו פי עשרה ל-15 מיליון ₪ כבר ב-2016. אני משוכנע שפתיחת הקו תתברר בתוך זמן קצר כהחלטה עסקית מצויינת".

 

 

מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין, הוסיף: "התיירות הסינית לישראל היא חשובה ביותר בהמשך בניית יחסי המדינות. נחיתת הבכורה של ׳היינאן איירליינס׳ בישראל היא מהלך היסטורי – טוב לתיירות וטוב ליחסי ישראל-סין. התיירות מסין שמרה על יציבות גם בשנים בהם היו קשיים, המבקרים הסינים בארץ חוזרים לסין עם אהדה רבה לישראל. אין לי ספק כי זהו עתיד התיירות בישראל ואנו מברכי על כל צעד בדרך". 

 

 

 

נציין כי היינאן איירליינס מחזיקה בצי של כ-146 מטוסים. החברה הינה חלק מקבוצת האחזקות HNA שנכנסה בשנה שעברה לרשימת 500 החברות הגדולות בעולם של Fortune. חטיבת התעופה של HNA כוללת כיום 8 חברות תעופה בהן היינאן איירליינס והונג קונג איירליינס. 

 

החברה טסה ל- 70 יעדים בתוך סין וה- Hub המרכזי שלה בבייג'ינג עם קישור מהיר ונוח במיוחד לטיסות המשך בתוך סין וליעדים בינלאומיים הכוללים את טוקיו, אוסקה, טייפה, בנגקוק, ויעדים בצפון אמריקה ואירופה.

 

במסגרת הפעילות שנחנכה בשבוע שעבר, היינאן איירליינס תטוס שלוש פעמים בשבוע בקו לישראל בימים ראשון, שלישי, וחמישי. המראה מבייג'ינג ב- 1:55 לפנות בוקר בימים אלה, נחיתה בנתב"ג ב- 8:10 באותו היום. יציאה מנתב"ג ב- 15:35 בימים ראשון, שלישי, וחמישי נחיתה בבייג'ינג ב- 5:50 ביום שלמחרת – נוח במיוחד לטיסות המשך או התחלת יום בבייג'ינג.

 

היינאן איירליינס תפעיל מטוסי אירבוס A330 חדישים בקו לתל אביב (בדומה לקווים אחרים לאירופה – ברלין, פריז, פראג, מנצ'סטר, רומא). במונחי מחיר, שירות, קישוריות אין לחברה מתחרות בקו תל אביב-בייג'ינג.