ממן: קבוצה של בכירי ענף התיירות והמטען בישראל בדרכם לאבו דאבי

על טיסת החזור של מטוס הדגל של ״איתיחאד״ שנחת הבוקר בנתב״ג עלתה משלחת של בכירים בתחום המטען, עמילי המכס והתיירות בישראל אשר יקיימו באבו דאבי סדרת פגישות עם נציגי התיירות המקומית. נחמה רונן, יו״ר קבוצת ממן: מדובר בתחילתה של פעילות שלאחריה השמיים הם הגבול״


11:26 ,19.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה ״איתיחאד״ (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של אמירות אבו דאבי, רשמה הבוקר היסטוריה כחברת התעופה הראשונה מבין מדינות המפרץ (GCC) הנוחתת בישראל. זוהי טיסה מסחרית ראשונה של ״איתיחאד״, אשר מבשרת על פתיחת קשרי תעופה בין אבו דאבי וישראל. בימים הקרובים צפויים להיחתם בימים הקרובים הסכמי תעופה בין שתי המדינות.

 

מטוס הדגל של ״איתיחאד״, בואינג 787 דרימליינר הקרוי GREENLINER, בשל היותו ידידותי לסביבה, נחת הבוקר בשעה 07:00 בנמל התעופה בן גוריון, אירוע היסטורי שהתאפשר במסגרת שיתוף פעולה בין חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי וקבוצת ממן הישראלית.

 

כיאה למעמד, זכה המטוס ל״טקס הסלנה״ (התזת סילוני מים על ידי כבאיות) כנהוג בטיסות בכורה. לאחר הנחיתה נערך בסמוך למטוס טקס קצר בהשתתפות שמואל אמסלם, משנה למנהל נתב״ג, ונחמה רונן, יושבת ראש קבוצת ממן, שאמרה: ״אנו נרגשים לקחת חלק באירוע שמסמן את תחילת הנורמליזציה בטיסות הישירות בין ישראל לאמירויות. מדובר בתחילתה של פעילות שלאחריה השמיים הם הגבול״.

 

עוד הוסיפה, ״במהלך החודש האחרון רתמה קבוצת ממן את כל יכולות הביצוע שלה על מנת לאפשר את הנחיתה, המורכבת מעשרות אתגרים בירוקרטיים ורגולטוריים״.

 

כשעתיים לאחר הנחיתה בתל אביב עלו לסיפון המטוס קבוצה של בכירי ענף התיירות והמטען בישראל, שהגיעו בהזמנת איתיחאד וקבוצת ממן. המשלחת המריאה מנתב״ג לטיסה ישירה בת 3.5 שעות לשדה התעופה הבינלאומי של בירת האמירויות, שם מתוכננת להם סדרת פגישות עם נציגי התיירות המקומית. בנוסף כלל המטוס מטען במשקל 12 טון של תוצרת ישראלית בניהם ציוד תקשורת, ציוד רפואי, מכונות שיקוף ועוד.

 

במהלך הטיסה ביקש טוני דגלאס, מנכ״ל ״איתיחאד״, לברך את הנוסעים ואמר, ״לכבוד גדול הוא לי לארח אתכם במטוס ולהטיס אתכם אלינו הביתה, בטיסה ההיסטורית הזו מנתב״ג לאבו דאבי. כחברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אנחנו גאים להציג בפניכם את מסורת האירוח של מדינתנו ולסלול דרך חדשה לשותפות כלכלית ולשיתוף פעולה תרבותי היסטורי. היום אנחנו לא רק חונכים מסלול טיסה חדש, אלא יוצרים חיבור עמוק בין העמים, הדתות והמדינות שלנו במטרה לתת ביטוי למורשת ולקשרים המשותפים ביננו. תודה שבחרתם באיתיחאד לרגע החשוב והמיוחד הזה. אנחנו שמחים לארח אתכם היום בטיסה שלנו ונשמח לארח אתכם שוב גם בעתיד״.

 

איתיחאד איירווייז, היא חברת התעופה הלאומית של נסיכות אבו דאבי. החברה נוסדה ב-2003 והפכה במהרה לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם עם זכייה בפרסים רבים על שירות מעולה, שירותי מטען, תוכנית נוסע מתמיד, ושירותי הדרכה ותחזוקה. החברה מפעילה טיסות לכ-90 מדינות ברחבי העולם וצי המטוסים שלה כולל למעלה מ-100 מטוסים מדגמי בואינג ואיירבוס . ב-2019 החברה שירתה יותר מ-17 מיליון נוסעים.

 

ממן נמנית על הקבוצות המקצועיות והוותיקות בישראל במתן שירותי לוגיסטיקה ועומדת בשורה אחת עם הגופים הבולטים בעולם בהיצע השירותים ובקדמה הטכנולוגית. ממן מאגדת קבוצת חברות מובילות בתחומן, המספקות שירותים מקיפים לגופים מסחריים ולחברות מובילות במשק, החל מטיפול מטען ושירותי קרקע לחברות תעופה, דרך שירותי ניטול (Handling) ועד ניהול שרשרת האספקה (SCM) ומתן שירותי לוגיסטיקה לצד שלישי (TPL).