לראשונה בנמל חיפה: שבעה עגורנים על אנייה אחת

הקצאת העגורנים אפשרו השלמת העבודה על האנייה בשתי המשמרות הקצרות של יום שישי. מנדי זלצמן, מנכ״ל נמל חיפה: בבוקר, עם 7 ידיים, הגענו ל-190 פעולות לשעת אנייה. במשמרת הצהריים - עם 5 ידיים - עברנו את ה-190 מכולות לשעה


09:23 ,18.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה בנמל חיפה פעלו שבעה עגורנים במקביל במסוף הכרמל בעת הטיפול באניית M2 הפועלת במסגרת הקו. מחברת נמל חיפה נמסר כי הקצאת העגורנים לאניית מארסק הורסבורג, במקביל לתפוקות גבוהות ברמה העולמית הגבוהה ביותר, אפשרו השלמת העבודה בשתי המשמרות הקצרות של יום שישי. האנייה, שהחלה את הפריקה בשישי בשעה 06:30, סיימה את פעולות הטעינה האחרונות ב-18:30 והפליגה לדרכה.

 

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, עם סיפור המעשה: ״מהרגע שהנהלת קו M2 הודיעה לנו שמארסק הורסבורג צפויה להגיע ביום שישי במשמרת בוקר ולעזוב בסוף משמרת הצהריים כשעליה מעל ל-2,000 פעולות, הבנו כי במהלך שתי משמרות קצרות - 11 שעות עבודה, כולל הפסקות וחילופי משמרות, מצפים מנמל חיפה לקונצרט. שילוב של זמינות וכשירות של מנופים, מערכת TOS מתקתקת ובעיקר מפעילי מנופים וגוררים מחוייבים אפשרו עמידה במשימה. בבוקר, עם 7 ידיים, הגענו ל-190 פעולות לשעת אנייה. במשמרת הצהריים - עם 5 ידיים - עברנו את ה-190 מכולות לשעה, עם עגורנים שעושים בין 31 ל-53 פעולות לשעה בממוצע. קונצרט לימי קורונה״.

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, אמר בתגובה להישג התפעולי של חברת נמל חיפה כי ״המבצע של חברת נמל חיפה ראוי לציון. הם באו לקראת הלקוח והפגינו שירות יוצא דופן. מדובר בשיא מעניין של חברה שהתחילה את עידן המכולות המודרני בארץ עם השקת שירות המכולות של צים בשנת 1972. הנמלים החדשים, מן הסתם, לא ישוו את השיא הזה בקרוב״.