מארסק מעדכנת: צופה כי הרווח התפעולי יעמוד על 8 מיליארד דולר

מארסק מדווחת על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר ועל EBITDA של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי. סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק: ״הנפחים חזרו להיקפים רגילים מהר מהצפוי, העלויות נותרו בשליטה ותעריפי ההובלה גדלו עקב ביקוש חזק״


12:55 ,13.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק מודיעה היום על עדכון בנתונים הלא מבוקרים של הרבעון השלישי ומעדכנת כי התחזית שלה לשנת 2020 עולה בהתאם לתמונת הספנות המצטיירת ברחבי העולם בחודשים האחרונים.

 

מארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם, מדווחת על הכנסות לא מבוקרות של 9.9 מיליארד דולר ועל EBITDA לפני עלויות ארגון מחדש ואינטגרציה של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי. החברה צופה כי פיטורים של 2,000 משרות מיותרות ׳יגלחו׳ כ-100 מיליון דולר מההוצאות ברבעון.

 

החברה החליטה היום להודיע באופן רשמי על שינוי בתחזית השנתית שלה עבור 2020 ולהגדיל את ה-EBITDA הצפויה ב-14.2%. מארסק צופה כעת כי נתוני ה-EBITDA לשנה כולה יהיו בין 7.5 ל-8 מיליארד דולר, לפני עלויות ארגון מחדש ואינטגרציה, לעומת הערכות קודמות של 6 עד 7 מיליארד דולר.

 

סורן סקו, מנכ״ל A.P. מולר - מארסק, אמר: ״הנפחים חזרו להיקפים רגילים מהר מהצפוי, העלויות שלנו נותרו בשליטה, תעריפי ההובלה גדלו עקב ביקוש חזק ואנחנו מגדילים את הרווחים במהירות בחטיבות לוגיסטיקה ובשירותים. התחזית לרבעון הרביעי יציבה מאותן סיבות, ולכן אנו מסוגלים לשדרג את הציפיות שלנו לשנה כולה״.

 

סקו הוסיף והזהיר כי התחזית לשנת 2021 נותרה לא ברורה בשל המגיפה המתמשכת. ״ההשפעה החיובית מחבילות תמריצים של הממשלות עשויה להיות פחות חזקה בשנת 2021, סגרים פוטנציאליים חדשים ישפיעו על הביקוש והתזמון והיעילות של חיסון פוטנציאלי ישפיעו גם הם על שנת 2021״, אמר סקו.