נתב״ג: בדיקות הקורונה לנוחתים יבוטלו ב-20 במאי

ההחלטה לסיים את חובת הבדיקות בנתב״ג ב-20 במאי, התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה


12:37 ,09.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נוסעים שינחתו בנתב״ג החל מ-20 במאי, לא יחויבו לבצע בדיקת PCR בנחיתה. כך הודיע אתמול שר הבריאות ניצן הורוביץ, לאחר סיכום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט.

 

ההחלטה לסיים את חובת הבדיקות בנתב״ג ב-20 במאי, התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה. סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך.

 

בנוסף, שר הבריאות ויו״ר ועדת חוקה, ח״כ גלעד קריב, סיכמו כי החל מיום ג׳ הקרוב, זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס (ולא רק ב-PCR). תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

 

מנתוני משרד הבריאות עלה כי רק 4% מהמאומתים בחודש האחרון הגיעו מחו״ל - מספר קטן מאד. מערך בדיקות הקורונה הוביל גם להפקעת שטחים נרחבים בנמל התעופה, דבר שיצר בין היתר עומסים וחייב את הנוחתים בישראל לבצע בדיקה בעלות של 60 שקל לאדם.

 

כעת, ההגבלות היחידות שנותרו הן חובת עטיית מסכות בטיסות ובנחיתה לישראל, כאשר נוסעים שיוצאים מישראל לא נדרשים לעטות מסיכות עד העלייה למטוס.