אגרת הכבישים בגרמניה – גושרו הפערים בין ממשלת גרמניה והנציבות האירופאית

בהמשך לפרסומים קודמים בנושא אגרת הכבישים בגרמניה והחקירה אותה ניהלה נציבות השוק האירופאי המשותף לגבי האפשרות, לכאורה, שממשלת גרמניה שוקלת לסבסד את חברות ההובלה בגין העלויות הכספיות הכבדות, הסתבר, במהלך סוף השבוע, כי הצדדים הגיעו להבנות וחיוב האגרה יחל כמת


00:00 ,31.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
האגרה יוצאת לדרך ב – 02/11/2003

בהמשך לפרסומים קודמים בנושא אגרת הכבישים בגרמניה והחקירה אותה ניהלה נציבות השוק האירופאי המשותף לגבי האפשרות, לכאורה, שממשלת גרמניה שוקלת לסבסד את חברות ההובלה בגין העלויות הכספיות הכבדות, הסתבר, במהלך סוף השבוע, כי הצדדים הגיעו להבנות וחיוב האגרה יחל כמתוכנן ב- 02/11/2003 .

נציגי חברות ההובלה הזרות הגישו במהלך חודש יולי האחרון קובלנה לנציבות השוק לפיה מתכוונת ממשלת גרמניה לפצות את בעלי המשאיות באמצעות הפחתת שיעור המס המוטל על דיזל וזאת בהיקף של 700 מיליון דולר. בעלי חברות ההובלה הזרות טענו כי כוונה זו מפלה לרעה חברות משאיות זרות.

במקביל דחתה ממשלת גרמניה בקשה, אשר הוגשה מטעם חברות שילוח בינלאומיות ונציגי המשתמשים, לפטור משאיות המובילות מכולות אל ומנמלי המבורג, ברמן, ברמרהאבן ונמלים אחרים מחובת תשלום האגרה אשר שיעורה 14 סנט לק"מ.

האגרה אשר נועדה להסיט מטענים מהובלה יבשתית במשאיות להובלה ברכבות, צפויה להכניס לממשלת גרמניה סך של 3 מיליארד דולר לשנה.

אגוד המשתמשים האירופאי מעריך כי 800,000 משאיות מתוך הצי האירופאי המונה 1.2 מיליון משאיות, השוקלות מעל 12 טון, נעות לאורך עורקי התחבורה הראשיים של גרמניה ורובן, בהובלת מכולות אל ומנמלי הים הסמוכים לגרמניה.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.