בן הרוש: שיטת הניקוד החדשה מחסלת את הנהגים המקצועיים

יו"ר המועצה קרא למשטרה להיות גמישה ברישום דוחות שאינן מסוג העבירות שמסכנות את שלום הציבור. לטענתו, על פי השיטה החדשה צוברים הנהגים נקודות על עבירות טכניות שאינן בשליטתו הישירה של הנהג


00:00 ,01.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר המועצה קרא למשטרה להיות גמישה ברישום דוחות שאינן מסוג העבירות שמסכנות את שלום הציבור. לטענתו, על פי השיטה החדשה צוברים הנהגים נקודות על עבירות טכניות שאינן בשליטתו הישירה של הנהג
 
בהופיעו ביום עיון של אגף הרישוי וגף קציני בטיחות בתעבורה שזימן לאחרונה משרד התחבורה בקיבוץ שפיים, קרא יו"ר המועצה, גבי בן הרוש, למשרד התחבורה ולמשטרה להביא לשינוי בשיטת הניקוד החדשה הגורמת למחסור בנהגים ולנזקים כבדים לענף ההובלה.
 
בן הרוש אמר כי על פי השיטה החדשה צוברים הנהגים נקודות על עבירות טכניות שאינן בשליטתו הישירה של הנהג. אחת הדוגמאות שאותן הביא בן הרוש כגורם לשלילת הרשיון הן חישוב שעות עבודה ומנוחה של הנהגים הקשורים בשינויים שיש להכניס בתקנה 168. יו"ר המועצה קרא למשטרה להיות גמישה ברישום דוחות שאינן מסוג העבירות שמסכנות את שלום הציבור.
 
"רישום סיטונאי של דוחות בעלי אופי טכני על פי שיטת הניקוד הקיימת גורמות להורדת נהגים מקצועיים מההגה ולמחסור בנהגים לביצוע העבודה בחברות ההובלה", אמר בן הרוש.
 
לגבי תקנה 168 אמר יו"ר המועצה כי יש לקבל החלטה לפיה שעות העבודה לנהג מקצועי יהיו לא פחות מ-14  שעות שזה כולל את שעות ההמתנה של הנהג במהלך יום העבודה.
 
בן ברוש פנה לקציני הבטיחות בקריאה לצאת בתקיפות נגד העובדה שאין מפרצי חנייה בצירים הראשיים ובמקביל קרא לקציני הבטיחות להפעיל את מרותם על מנהלי חברות הובלה בכל הקשור במילוי תקנות הבטיחות שבתחום עיסוקם.