"אסור לחכות לאסון הבא, מצב מובילי הטנקים חמור"

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש ביקש ממבקר המדינה היוצא לנצל את הזמן שנותר לו ולבצע בדיקה בחוסר ואי כשרות מובילי הטנקים ונהגים


00:00 ,24.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש קרא למבקר המדינה הפורש מיכה לינדנשטראוס לנצל את הזמן שנותר לו עד סיום כהונתו כדי להעלות לסדר היום נושא כאוב, עליו הוא מתריע מזה זמן ארוך, והוא החוסר בנהגי הכלים הכבדים ובמובילי כלים, במיוחד טנקים מסוג מרכבה.

במכתבו ללינדנשטראוס כתב בן הרוש: "מהסיכומים שהתקבלו בין ענף ההובלה וצה"ל, התחייב משרד הביטחון לקיים שגרת עבודה מול השוק האזרחי, על מנת לשמר ציוד ייחודי להובלת טנקים.

"בהיעדר כדאיות כלכלית להחזקת ציוד מיוחד, השוק האזרחי חדל מלהצטייד בשנים האחרונות, והמשמעות (היא) חוסר כושר הובלה, רכב ונהגים בשעת חירום. אני יכול לציין עכשיו, שעל פי מצבת הרכב הקיימת, יש פגיעה ממשית ביכולת המבצעית של הצבא בכל הקשור לזמינות רכב והתאמתו למשימות".

השבוע אמר בן הרוש ל"PORT2PORT": "במלחמת לבנון השנייה ביקש ממני הצבא מובילים ונהגים על מנת להעלאות טנקים צפונה, ולא היו לי. חוויתי את המחדל במלחמת יום הכיפורים. עד שהגיעו טנקים ואספקה לשתי החזיתות, נהרגו מאו חיילים.

"דוח המבקר לנושא השריפה בכרמל מדבר על כבאיות בנות 40 ועל מצב ציוד לקוי. מצב המובילים לצבא עגום יותר. בימ"חים יושבים מובילים שהם בני יותר מ-40, והצבא לא דואג גם להכשרה של נהגים חדשים, לאחר שדור שלם של נהגים התבגר ופרש. לא למדנו לקח. היינו צריכים להזמין ציוד חדש כבר ב-2009".

בן הרוש אמר, שהוא מקיים פגישות סדירות עם ראשי הצבא, בהן הוא מתריע על המצב החמור, לדבריו. הוא אמר עוד, שגם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מודע לנושא.

בן הרוש הוסיף, שבכנס "PORT2PORT" שנערך בשבוע שעבר, הוא פגש את "אחד הגנרלים" מאגף הטכנולוגיה (אט"ל) של צה"ל, ודיבר עמו על המצב. "בא ראש אט"ל חדש. במשך שנה וחצי הוא לומד את התפקיד, אחר כך מקיים ישיבות על ישיבות בלי לעשות דבר", אמר, "ועובר הזמן והוא מסיים את התפקיד.

"אני רוצה להתריע לפני שיגיע האסון הבא וועדת החקירה הבאה", אמר, "המצב חמור. אסור לעבור עליו לסדר היום".

למכתבו ללינדנשטראוס צירף בן הרוש מספר תכתובות, בין השאר מאנשי משרד התחבורה ואט"ל אודות מצבם הלקוי של מובילי הטנקים.