הושקה פוליסת אובדן כושר עבודה לנהגי משאיות

השקת הפוליסה נעשתה במסגרת כנס מעסיקים של התאחדות בעלי מפעלי הובלה. יו"ר ההתאחדות גבי בן הרוש: חוב משרד הביטחון כלפי הספקים נסגר, פוטנציאל לקליטת 300 נהגים מרוסיה


10:59 ,26.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע שעבר קיימה התאחדות בעלי מפעלי הובלה כנס מעסיקים למנהלי ואנשי המטה של חברות ההובלה. הכנס התנהל תחת הנושא "ביטוח אובדן כושר עיסוקי" לנהגי משאיות בחברות ההובלה, בהתאם להסכם הקיבוצי המתוקן שנחתם עם ההסתדרות.

 

במסגרת הכנס הושקה פוליסת אובדן כושר עבודה עיסוקי שנבנתה במיוחד לנהגי משאיות מעל 4 טון, בהתאם לשינוי בהסכם הקיבוצי.

 

מנכ"ל התאחדות בעלי מפעלי הובלה דוד כוכבא: "הכנס הזה מסכם תקופה ארוכה  של חיפוש אחר פתרונות ביטוח לאובדן כושר עבודה עיסוקי לנהגי משאיות. אחת הבעיות שנתקלנו בהן בחמש השנים האחרונות היא אי יכולת לרכוש כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה לנהגי משאיות כמצוין בהסכם הקיבוצי הישן. חיינו במציאות בלתי אפשרית; מצד אחד, אנו מחויבים על פי ההסכם, ומצד שני, לא היה ניתן להשיג לזה כיסוי ביטוחי ברוח ההסכם. אבסורד זה יצר מצב בו כל מעסיק הפך לחברת ביטוח והיינו חשופים בצורה בלתי סבירה.

 

"הגענו למסקנה שיש לשנות את ההסכם ולהתאימו למציאות, באמצעות בניית פוליסה שבנויה ממרכיבים של מוצרי מדף, ועל ידי כך לפשט את התהליך, שהוא יהיה זמין ונגיש לאורך שנים, תוך שמירה על מסגרת התקציב. הפתרון נמצא ואנחנו אחרי חתימה על המודל החדש".

 

יו"ר התאחדות בעל מפעלי הובלה גבי בן הרוש: "שנת 2015 היתה לא קלה. הענף עבר שינוי מהותי במספר נושאים ולאחר תקופת מעבר של עשר שנים, נכנסו תקנות חדשות לגבי המשקולות לתוקף. בנוסף, לאחר שנתיים דיונים במשרדי הכלכלה והתחבורה, הוקם מטה לטיפול בהכשרת נהגים ואנו מחכים לאישור רשמי של המשרדים, כשמועצת המובילים תרכז את הלימודים להכשרת ולימוד הנהגים מבחינת התכנים. כמו כן, לתחום העיוני אנו מכניסים לומדה ואף נפגשנו עם לפ"מ להפקת חוברת כיס המיועדת לנהג, לשוטר, לסדרן העבודה ולקצין הבטיחות.

 

"בעניין משרד הביטחון, לאחר פניות הספקים היה חוב של 150 מיליון שקל לספקי המשרד וחוב זה סודר. לגבי המחסור בנהגים, כ-2,000 נהגים פורשים לפנסיה בשנה וכ-800 נרשמים ללימודי נהיגה על רכב כבד, מה שיוצר מחסור של כ-1,200 נהגים לשנה. אנו משלמים שכר יפה והוגן, כולל תנאים סוציאליים. הייתי פעמיים ברוסיה ובאו כ-1,500 משפחות, מתוכן עברו בחינה בנהיגה כ- 300 איש".

 

יו"ר איגוד עובדי תחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "כולם חושבים שגבי הוא יו"ר ועד העובדים בענף ההובלות; הוא דואג לאינטרסים של המעסיקים, אבל תמיד יש לו פינה גם לנהגים, העסקה ההוגנת במסגרת ההסכם הקיבוצי היא לא מובנת מאליה. קיימת תופעת חאפרים שנוגסת בכם וגם בעובדים. חוקרי משרד הכלכלה מקבלים ממני דוחות על מעסיקים כאלה, וכולנו ביחד צריכים לאכוף את ההסכם הקיבוצי ולתת שכר ראוי לעובדים, כולל ביטוח אובדן כושר עבודה.