מחר: המשאיות ישביתו הנמלים במחאה על ייקור הסולר

מועצת המובילים והמסיעים תשבית תנועת המשאיות בנמלים החל ממשמרת ב'. כ-320 אלף טון סחורה ב- 5,000 משאיות לא תנוע מ/ל הנמלים. גבי בן הרוש: הממשלה הובילה במדיניותה המוטעית לשביתה שתפגע במשק


00:00 ,20.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים מתכוונת להשבית את תנועת המשאיות אל נמלי ישראל, החל ממחר ה-21 לפברואר, במשמרת השניה של אחר הצהרים. זאת במחאה על ייקור הבלו על הסולר. כך נמסר היום ממועצת המובילים והמסיעים.

עוד נמסר כי, במשמרת ב' בנמלים, הכוללת גם את משמרת הלילה, פוקדים את נמלי חיפה, אשדוד ואילת כ-5,000 משאיות לכל כיוון. דהינו, מטען המיועד לייבוא ולייצוא בקיבולת של כ-32 טון ממוצע למשאית- סך הכל כ-320 אלף טון יישארו במקומם, לדברי מועצת המובילים. נציין כי משמרת ב' הינה המשמרת הפעילה ביותר, המוציאה מהנמלים מאות משאיות בשתי המשמרות של אחר הצהריים והערב.

גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה אמר כי "הממשלה הובילה במדיניותה המוטעית את חברות ההובלה לעבר שביתה שתפגע במשק כולו. איך ניתן להסביר שייקור הבלו על הבנזין בוטל, בעוד הבלו על הסולר, שאותו צורכות חברות ההובלה וגורמי ההסעה לצורכי עבודה לא בוטל".

 

נזכיר כי, בן הרוש ציין כי זהו הצעד הראשון, המהווה אות אזהרה לממשלה על החלטתה להשאיר את ייקור הבלו על הסולר. בן הרוש פנה לשר התחבורה, ישראל כץ, והתריע מפני קריסת ענפי ההובלה וההסעה בעקבות מחירי הסולר. עוד נזכיר כי, מועצת המובילים פנתה גם לראש הממשלה ולאוצר בשורה של דרישות שתכליתן הפחתת מחיר הסולר לרכב עבודה וטרם התקבלה כל התייחסות.

גם ארגון חברות ההסעה הודיע כי, החברות יאלצו לשבות . יו"ר הארגון שמריהו ארביסמן אמר כי, ייקור הסולר לרמה של 13.76 שקלים לליטר, שבהם מרכיב המס גבוה במיוחד, מהווה נטל כבד על חברות ההסעה, מה גם שמשרד החינוך שהוא המעסיק הגדול ביותר, אינו רוצה לשמוע על הדרישה לעדכן את מחירי הנסיעה ולהתאימם למצב החדש. החברות מסיעות כ-1.2 מיליון תלמידים ביום.

עוד צוין כי, כל גורמי ההובלה וההסעה מדווחים כי מרכיב ההוצאה על הסולר בסל התשומות של הענף, זינק לכ-40% מכלל הוצאות התפעול של רכב עבודה.