מנהרות הכרמל בתגובה לבן הרוש: הכנסת אחראית על גובה האגרה במנהרות הכרמל

"התעריפים קבועים בחוק האגרה שקבעה הכנסת", אמר דובר מנהרות הכרמל בתגובה לטענותיו של יו"ר המסיעים והמובילים שטען כי משאיות לא ייכנסו למנהרות הכרמל בשל תשלום האגרה לכיוון נסיעה העומד על 54 שקלים למשאית


00:00 ,02.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

"התעריפים קבועים בחוק האגרה שקבעה הכנסת", אמר דובר מנהרות הכרמל בתגובה לטענותיו של יו"ר המסיעים והמובילים שטען כי משאיות לא ייכנסו למנהרות הכרמל בשל תשלום האגרה לכיוון נסיעה העומד על 54 שקלים למשאית.


בעקבות הודעתו של יו"ר המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אתמול כי משאיות לא ייכנסו למנהרות הכרמל  בשל התשלום הגבוה למשאית, העומד על 54 שקלים לכיוון, אומר היום דובר מנהרות הכרמל, אבי שמול, כי התעריפים קבועים בחוק האגרה שקבעה הכנסת.
 
נזכיר כי, חברות ההובלה הגיבו בזעם על גובה התשלום הנדרש ממשאית כדי לעבור במנהרות הכרמל. בן הרוש מסר כי "יותר מ-100 שקלים הוצאה יומית למשאית על נסיעה הלוך וחזור, מנותק מהמציאות, ואינו מכיר את מצב ענף ההובלה הנאבק על קיומו".
 
בן הרוש הוסיף כי, כל עוד לא חוברו דרכי המנהרות לכביש עוקף קריות, הנסיעה דרך המנהרות לא תפיק הרבה תועלת משום שזרימת כלי הרכבת תעכב בפקק תנועה שיצטבר במעבר באזור הצ'ק פוסט וכי עד כמה שידוע לו, הזמן הנדרש לסלול את הדרכים העוקפות את הקריות מוערך בכשלוש שנים.


שמול אמר בתגובה כי "הכנסת היא האחראית להחלטות הקובעות את גובה אגרת המעבר במנהרות הכרמל ואת התעריפים לכלי הרכב השונים. ככל שהדברים תלויים בנו, אנו נכבד ונשמח לשרת כל נהג משאית שיבחר במנהרות הכרמל".
 
נזכיר כי, בשעה 06:00 אתמול בבוקר נפתחו מנהרות הכרמל לנסיעה. מחברת כרמלטון שאחראית להקמת מנהרות הכרמל נמסר כי, מדובר בפרויקט תשתית  גדול הכולל את המנהרות הארוכות בארץ באורך של כחמישה קילומטרים, ואת המחלף הגדול בישראל ובו שבעה גשרים חדשים, במפלסים שונים. 
 
מנהרות הכרמל הן כביש האגרה העירוני הראשון בישראל. המנהרות הוקמו על ידי חברת כרמלטון בהשקעה כוללת של 1.5 מיליארד שקל. כרמלטון הקדימה בחמישה חודשים את מועד ההפעלה ובחרה כמפעילת המנהרות בחברת נתיבי הכרמל - חברה אחות של דרך ארץ המפעילה את כביש 6. השימוש במנהרות כרוך בתשלום אגרה של 5.70 שקלים למחצית הדרך ו-11.40 שקלים למלוא אורכה לרכב פרטי.