חברת נמל אשדוד השיקה קורס העשרה בנושא הסחר הימי

מטרת הקורס הינה להעשיר את הידע המקצועי של המנהלים הבכירים בחברה בהיבטים התפעוליים של עולם הסחר הימי, מבחינת מצב הספנות והסחר הבינלאומי והפעילות של גורמים בקהילה הימית


00:00 ,21.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הקורס הינה להעשיר את הידע המקצועי של המנהלים הבכירים בחברה בהיבטים התפעוליים של עולם הסחר הימי, מבחינת מצב הספנות והסחר הבינלאומי והפעילות של גורמים בקהילה הימית
 
חברת נמל אשדוד משיקה בימים אלה קורס העשרה מיוחד בנושא הסחר הימי. הקורס מיועד למנהלים בחברה. את הקורס יזמו עובדיה כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש  ושושנית לב ארי, רמ"ח חישובים בחברת נמל אשדוד, ומדובר בנדבך נוסף במסגרת פעילויות העשרה לרובד הניהולי של החברה. כך נמסר מחברת נמל אשדוד.
 
עוד נמסר כי, הקורס, המתקיים במרכז ההדרכה בנמל, מורכב מעשרה מפגשים, ומנוהל מקצועית על ידי יצחק בן עוזר, ששימש בעבר כמנהל פיתוח מערכות מידע ברשות הנמלים, והקים את התשתית למגוון המסרים האלקטרוניים שמועברים כיום בקהיליית הסחר הימי בישראל.
                             
מטרת הקורס הינה להעשיר את הידע המקצועי של המנהלים הבכירים בחברה בהיבטים התפעוליים של עולם הסחר הימי, מציינים בנמל אשדוד, וזאת בשני רבדים: רובד כללי הסוקר את המצב הנוכחי של הספנות והסחר הבינלאומי ואת המגמות לעתיד, ורובד פרטני המתאר את תנאי הסחר והפעילות של גורמים עסקיים בקהילה (סוכן אוניה, עמיל מכס וכיוצא בזה).
 
ההרצאות בקורס הן: הרצאה בנושא ספנות, נמלים וקווי הפלגה שיעביר נחום גנצ'רסקי; הרצאה בנושא תנאי מכר שיעביר ברי פינטוב; הרצאה בנושא מטען כללי וצובר שיעביר יוני איזקוב; הרצאה בנושא קהיליית הסחר הימי בישראל, טבלאות קהילתיות והעברת נתונים אלקטרונית, הרצאה בנושא תהליכי יבוא, יצוא ושטעון והרצאה בנושא מערכת מטענים. הרצאות אלו מועברות כולן על ידי יצחק בן עוזר.
 
 בנוסף, תעביר מלי אשכנזי הרצאה בנושא מערכת ניהול מכולות. שושנית לב ארי תעביר הרצאה בנושא תעריפים, רפורמה בתעריפים ומערכת הגבייה.; הרצאה בנושא תהליכים תפעוליים במערך השערים החדש יעביר בני אליאסי; הרצאה בנושא המכס, מערכות יבוא וייצוא והסכמי סחר יעביר דוד חורי; הרצאה בנושא עמילות מכס ושילוח בינלאומי יעביר חיים פרי; הרצאה בנושא מסוף מטענים ומסוף מכולות ריקות יעביר מאור פלג; הרצאה בנושא סוכנות אניות יעביר רוני שיפטן; הרצאה בנושא עולמו של היבואן יעביר יורם אשל; הרצאה בנושא תובלה יבשתית יעביר גבי בן הרוש.