משרד התחבורה פועל להארכת המועד האחרון להשתלמות ריתום מטענים

זאת בעקבות הכשרה לקויה של המדריכים והמורים שהיו אמורים להעביר את ההשתלמות. עד כה הוכשרו כ-25 אלף נהגים - פחות משליש ממצבת הנהגים הנדרשים להשתלמות


13:04 ,06.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי התיקונים שאושרו לתקנות התעבורה, משרד התחבורה קבע תקן לאבטחת מטענים ברכב מסחרי ובנוסף מחייב נהגים המובילים מטענים, בהשתלמות מיוחדת בת 8 שעות, כאשר מי שלא יעבור את ההשתלמות, לא יוכל לשנע מטענים. 

 

מועצת המובילים התבקשה להכשיר מורים ומדריכים להעברת השתלמות זאת, אולם אז התגלה המחדל שזועק לשמיים - כאשר אותם מדריכים ומורים כשלו במבחן. מחדל זה נובע מהעובדה שלא זו בלבד שהכשרת הנהגים הקיימים אינה מספקת ולא הוסדרו עבורם תקופת חניכה והשתלמויות תקופתיות, אלא שגם לימוד הנהיגה הבסיסי על רכב כבד ואוטובוסים לוקה בחסר בתחום העיוני והמעשי ורוב המורים ובוחני הרישוי כלל לא מכירים את הרכב עליו הם מלמדים וכאשר אותם מורים הם אלה שמגיעים להכשרה להשתלמות הובלת מטענים, זאת התוצאה.

 

על פי נתוני מועצת המובילים והמסיעים ישנם כ-176,000 נהגים בעלי רישיונות נהיגה לרכב משא כאשר כ-80,000 מהנהגים מובילים מטען בפועל ומחויבים בקורס. נהג שיוביל מטען ללא ביצוע ההשתלמות, למעשה יעבור עבירה פלילית, לצדה נקבע קנס בסך 750 שקל וכן 6 נקודות חובה.

 

בעקבות המחסור במדריכים, עד כה הוכשרו כ-25,351 נהגים בלבד. מועצת המובילים פנתה למשרד התחבורה בבקשה להאריך את המועד האחרון לביצוע ההשתלמות.

 

לאור פניית מועצת המובילים, משרד התחבורה פועל לקדם הכשרת מדריכים נוספים, ובכך להגדיל את מספר הקורסים המוצעים לציבור הנהגים הרלוונטי ובנוסף משרד התחבורה פועל מול משרד הכלכלה במטרה להאריך את המועד האחרון להשלמת ההשתלמות בחצי שנה, עד לתאריך 1 בינואר 2023, במטרה לאפשר לכל המובילים להשלים את השתלמות ריתום המטענים.