חילופי דברים בין שר התחבורה ויו״ר ההסתדרות בפייסבוק

חילופי דברים בין שר התחבורה ויו״ר ההסתדרות מעל הפייסבוק, זאת בעקבות פוסט של השר סמוטריץ׳ בו האשים כי יו״ר ועד עובדי הרכבת מנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר. ארנון בר דוד בתגובה: האחריות למשבר הנוכחי מוטלת על הנהלת הרכבת, שר התחבורה אינו תורם לרפורמה בנמלים


12:19 ,03.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ האשים אתמול בבוקר בפוסט שפרסם בפייסבוק את יו״ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, ב״בריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות״ מכיוון שלטענתו היא ״פוגעת בציבור ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב״. עוד כתב סמוטריץ׳ כי לאחר הבחירות יקדם חוק למניעת שביתה בשירותים ממשלתיים.

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הגיב היום לדבריו של שר התחבורה וציין כי ״בזמן ששר התחבורה מקדיש את זמנו לציוצים ברשת וזורה חול בעיני הציבור, אני זה שפועל בשטח כדי לגשר על הפערים ולהבטיח שעל אף מערכת יחסי העבודה המורכבת, יישמר השקט בחברה והרכבת תמשיך לדהור על הפסים. דברי ההתלהמות של השר הם מקלות בגלגלי המו״מ והם לא עוזרים לתקן דבר. לצערי, גם ברפורמה ההיסטורית שאני מוביל בנמלי הים, שר התחבורה אינו תורם במאומה״.

 

בפוסט שפרסם סמוטריץ׳ הוא טען כי אדרעי הורתה שלא לבצע נסיעת מבחן של הרכבת החשמלית בקו המהיר מירושלים לתל אביב, על רקע סכסוך הנוגע למעבר מרכז הניהול של הרכבת ללוד ומפגש שערך מנכ״ל הרכבת עם העובדים בנושא.

 

אני זה שפועל בשטח כדי לגשר על הפערים ולהבטיח שעל אף מערכת יחסי העבודה המורכבת, יישמר השקט בחברה והרכבת תמשיך לדהור על הפסים. דברי ההתלהמות של השר הם מקלות בגלגלי המו״מ והם לא עוזרים לתקן דבר. לצערי, גם ברפורמה ההיסטורית שאני מוביל בנמלי הים, שר התחבורה אינו תורם במאומה

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לסמוטריץ׳ לבדוק את העובדות, והבהיר כי האחריות למשבר הנוכחי מוטלת על הנהלת הרכבת. ״במקום לנהל את המדינה באמצעות פוסטים בפייסבוק, אני מציע לכבוד השר סמוטריץ׳ ללמוד את המציאות ולבדוק את העובדות לאשורן. מי הדיח ומי לא הדיח. כך השר יוכל להימנע, לפחות בעתיד, מהפח שטמנה לו הנהלה שעסוקה בלחפות על כשליה. ההיערכות הלקויה של רכבת ישראל, היא זו שעל פי דו״ח מבקר המדינה הביאה למחדלים שפגעו בטיב השירות ובציבור הנוסעים. הניסיון של השר לחרחר ריב ולהחליש את העובדים, דווקא בשעה שמתקיים מו״מ, לא יחזק את החברה אלא להיפך״.

 

יו״ר ההסתדרות הוסיף כי ״בתור הבית של העובדים בישראל, ההסתדרות תמשיך לפעול בעוצמה ובאחריות כדי להביא לשיפור מערכת יחסי העבודה במשק ולקדם את שיפור השירות לכל הציבור בישראל״.