רכבת ישראל נערכת למתן שירות בשרב הכבד

בין הצעדים בהם נוקטת החברה: פריסת צוותי מסילאים, העמדת רכבות בכוננות, בדיקת תקינות מערכות המיזוג בתחנות ובקרונות, הצבת בקבוקי מים לחלוקה בעת הצורך והיערכות לשינוי בלו״ז הרכבות


09:48 ,17.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מלקחי גל החום שפקד את המדינה בחודש מאי האחרון ובהתאם להנחיית מנכ״ל הרכבת הנכנס, מיכה מייקסנר, נערכת רכבת ישראל לגל החום שעלול להשפיע ואף לצמצם את תנועת הרכבות בשל חשש מליקויים במסילה הנגרמים מהתחממות הפסים.

 

בין הצעדים בהם נוקטת החברה: פריסת צוותי מסילאים, העמדת רכבות בכוננות, בדיקת תקינות מערכות המיזוג בתחנות ובקרונות, הצבת בקבוקי מים לחלוקה בעת הצורך והיערכות לשינוי בלו״ז הרכבות. רכבת ישראל ממליצה לבאים למופע ״עומר אדם בפארק״ להקדים בשעה את יציאתם לאירוע.

 

בחודש מאי האחרון עלו הטמפרטורות ברוב חלקי הארץ ל-45 מעלות ומעלה ובהתאם להתחממות פסי הרכבת הוגבלה מהירות הרכבות ל-80 קמ״ש שהובילה לשינויים בתנועת הרכבות.

 

לקראת גל החום הצפוי היום, בעקבותיו עשויה להצטמצם תנועת הרכבות בשל חשש מליקויים במסילה הנגרמים מהתחממות הפסים, נערכת רכבת ישראל מבעוד מועד ומעמידה צוותים רבים לטובת שמירה על שירות רכבות איכותי: צוותי מסילאים יהיו פזורים לאורך המסילות לניטור טמפרטורת המסילה, רכבות יוצבו בכוננות במספר נקודות למתן שירות נוסף או חלופי, טכנאי מיזוג מבצעים בדיקת תקינות המערכות בתחנות וברציפים, תרחיש חלופי לניהול תנועת הרכבות במקרה של הגבלת מהירות כבר הוכן ומאגרים של בקבוקי מים יוצבו למקרה חירום.

 

בנוסף לכך צפויה רכבת ישראל לתגבר מחר את תנועת הרכבות לטובת המגיעים לאירוע ״עומר אדם בפארק״ ובחברה ממליצים לחוגגים להקדים את צאתם לאירוע בכשעה.

 

בסיום האירוע תעמיד רכבת ישראל לרשות הנוסעים רכבות מיוחדות שיחזירו אותם ליעדם.

 

מדוע החום משפיע על תפקוד הרכבת?

 

עליית הטמפרטורות באופן קיצוני וקרינת השמש עשויים להוביל לעיוותים במסילה בשל התפשטות אורכית של הפסים. עליית טמפרטורת הפסים, אופיינית בעיקר בימי שרב, ומתרחשת רק בתנאים של מזג אויר קיצוני.

 

בימים בהם ישנו חשש לעליית טמפרטורה מבצעים מפקחי המסילה בקרה שוטפת של טמפרטורת הפס, תוך מדידת הטמפרטורה בצוואר הפס, לפי נקודת בקרה קבועות מראש ברחבי הרשת בכל הארץ.

 

בהתאם לכללים ההנדסיים, כאשר הטמפרטורה בצוואר הפס מגיעה ל-61° מגבילים את מהירות הנסיעה במסילה ל-80 קמ״ש. כאשר הטמפרטורה בצוואר הפס מגיעה ל- 66° מגבילים את מהירות הנסיעה במסילה ל-40 קמ״ש. החזרת מהירות הנסיעה מתבצעת לאחר ירידת הטמפרטורה בפסים ל-56°.