נת״ע: החלה הכשרת הנהגים הראשונים ב״קו האדום״

החל תהליך הכשרת הנהגים הראשונים שיבצעו את נסיעות המבחן וידריכו את הנהגים שיגויסו בהמשך. ארבעת הנהגים שגויסו השתתפו בקורס הכשרה בסין ועברו השתלמות בסימולטור נהיגה במערכת המטרו בשנזן


11:23 ,16.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נת״ע מתקדמת בהכנות להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, ומכשירה את צוות התפעול. בשבועות האחרונים נערכה בסין השתלמות מיוחדת לצוות הנהגים שיבצעו את נסיעות המבחן הראשונות בישראל ויכשירו את הנהגים שיגויסו בהמשך.

 

ארבעת משתתפי הקורס הם נהגים מנוסים שגויסו ע״י חברת תבל שזכתה במכרז ההפעלה והתחזוקה של הקו האדום. במסגרת הקורס הם ביקרו במפעל הקרונות של חברת CRRC בצ׳נגצ׳ון, שם למדו על מבנה הקרון והמערכות ותרגלו נהלי תפעול וחירום. בהמשך, התארחו במערכת המטרו בשנזן, שם עברו השתלמות בסימולטור נהיגה והתלוו לנהגי מטרו ורכבות קלות בנסיעות, לצורך תרגול הפעלת מערכות שונות.

 

המשך ההכשרה יתקיים במרכז התפעול והתחזוקה של הקו האדום בפתח תקווה, בהדרכת ספקית הקרונות בשיתוף קבלני המערכות והאיתות.

 

מנכ״ל נת״ע, יהודה בר-און: ״אנחנו ממשיכים להתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלת הקו האדום באוקטובר 2021. בחודשים הקרובים יתחילו להגיע לישראל הקרונות הראשונים לצורך המשך בדיקות ונסיעות מבחן, עם צוות הנהגים הראשון. בהמשך, אותם נהגים ישתתפו בהכשרת כמאה נהגים נוספים שיגויסו לקראת הפעלת הקו״.

 

הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת״ע מקימה. הקו ייסע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב עד בת ים. במקביל מקימה נת״ע תשתית עבור שני קווים נוספים: הקו הירוק שיפעל מראשל״צ וחולון דרך תל אביב עד הרצליה, והקו הסגול שיפעל מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב.

 

כל רכבת תורכב משני קרונועים באורך כולל של כ-70 מטר ותוכל להסיע כ-450 נוסעים. הרכבות ייצאו בתדירות גבוהה, כ-3.5 דקות בשעות השיא. הנהגים יפעילו את הרכבת בנסיעה במפלס הרחוב, כאשר במנהרות הניהוג יהיה אוטומטי.